Nokia opublikowała swoje wyniki za II kwartał 2006 roku. Rok do roku przychód wzrósł o 22%, a liczba sprzedanych telefonów o prawie 30%.
Nokia w II kwartale tego roku zanotowała sprzedaż na poziomie 9,813 mld euro – to o 22% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku, kiedy to sprzedaż wyniosła 8,059 md euro.
Co ciekawe, największy wzrost procentowy, choć nie w liczbach bezwzględnych, zanotował dział Enterprise Solutions – o 43%, ze 198 mln euro do 283 mln euro. Najmniejszy wzrost przychodów to z kolei dział Network Solutions, który niedługo połączy się z analogicznym działem Siemensa – o 9% z 1,620 mld euro do 1,766 mld euro. Dział telefonów komórkowych zanotował wzrost sprzedaży bliski średniemu wzrostowi – o 21% z 4,864 mld euro do 5,875 mld euro.
W II kwartale wszyscy producenci sprzedali ogółem 230 mln telefonów – o 7% więcej niż w I kwartale i 26% więcej niż w II kwartale 2005 roku. W II kwartale tego roku Nokia sprzedała 78,4 mln telefonów, o 4% więcej niż w I kwartale i o 29% więcej niż przed rokiem Oznacza to, że udział Nokii w globalnym rynku spadł do 34%, z 35% w I kwartale, jednak w I kwartale 2005 roku wynosił 33%.
Sprzedaż telefonów Nokii na poszczególnych rynkach:
Region |
2Q06 |
2Q05 |
Wzrost 2Q06 do 2Q05 |
1Q06 |
Wzrost 2Q06 do 1Q06 |
Europa |
21,2 |
18,8 |
12,2% |
20,4 |
3,4% |
Bliski Wschód i Afryka |
12,5 |
9,0 |
38,9% |
11,9 |
5,0% |
Chiny |
11,7 |
7,4 |
58,1% |
10,9 |
7,3% |
Azja i Pacyfik |
18,8 |
10,5 |
79,0% |
16,4 |
14,6% |
Ameryka Północna |
5,2 |
6,0 |
-13,3% |
8,4 |
-38,1% |
Ameryka Połud- niowa |
9,1 |
9,1 |
0% |
7,1 |
28,2% |
Razem |
78,4 |
60,8 |
28,9% |
75,1 |
4,4% |
Źródło tekstu: Nokia, wł