DAJ CYNK

Wyniki Nokii w 3Q2006

WitekT

Wydarzenia

Liczba sprzedanych telefonów przez Nokię w II kwartale, licząc rok do roku, wzrosła o 33%, do 88,5 mln sztuk. O 20% wzrosły przychody (do 10,1 mld dolarów), ale o 4% spadł zysk netto (do 845 mln euro).

Liczba sprzedanych telefonów przez Nokię w II kwartale, licząc rok do roku, wzrosła o 33%, do 88,5 mln sztuk. O 20% wzrosły przychody (do 10,1 mld dolarów), ale o 4% spadł zysk netto (do 845 mln euro).

Nokia sprzedała 88,5 mln sztuk telefonów, tj. o 13% więcej w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 33% więcej licząc rok do roku. Szacunkowy udział Nokia w rynku telefonów wyniósł 36%, co jest wzrostem w porównaniu z 34% w II kwartale i 33% w III kwartale 2005 roku.

Na rynku smartfonów sprzedaż wzrosła do szacunkowego poziomu 19,9 mln sztuk w porównaniu do szacunkowej wielkości 14 mln sztuk w III kwartale 2005 roku. Sprzedaż smartfonów Nokia wzrosła do 10,4 mln sztuk w porównaniu do 7,1 mln sztuk w III kwartale 2005 roku. W skali globalnej rynek smartfonów nadal był jednym z najszybciej rozwijających się obszarów branży urządzeń mobilnych. Wielkość sprzedaży Nokia Nseries zdecydowanie wzrosła i w ciągu III kwartału osiągnęła poziom przekraczający 4 mln sztuk.

Średnia cena sprzedaży telefonów wyniosła 93 euro, co jest spadkiem w porównaniu do 102 euro w II kwartale.

Nokia przewiduje, że w roku 2006 rynek urządzeń mobilnych będzie miał wielkość około 970 mln aparatów, podczas gdy, według oszacowań firmy, w roku 2005 rynek miał wielkość 795 mln urządzeń. Nadal Nokia spodziewa się, że branża telefonów zanotuje wzrost wartości w roku 2006, ale przewiduje pewien spadek średniej ceny sprzedaży, odzwierciedlający głównie coraz większy wpływ rynków rozwijających się i czynników walki konkurencyjnej w ogólności.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Nokia