DAJ CYNK

Wyniki SonyEricssona po 4Q2005

WitekT

Wydarzenia

SonyEricsson opublikował swoje roczne wyniki. Daje się zauważyć mocne II półrocze 2005 roku, głównie dzięki nowym telefonom 3G i aparatom z niskiej półki. Firma poinformowała także, że sprzedała 3 mln telefonów z logo Walkman.

SonyEricsson opublikował swoje roczne wyniki. Daje się zauważyć mocne II półrocze 2005 roku, głównie dzięki nowym telefonom 3G i aparatom z niskiej półki. Firma poinformowała także, że sprzedała 3 mln telefonów z logo Walkman.

 

4Q04

4Q05

2004

2005

Sprzedaż (mln sztuk)

12,6

16,1

42,3

51,2

Przychody (mln euro)

2005

2310

6525

7268

Zysk przed opodatkowaniem (mln euro)

140

206

486

516

Zysk po opodatkowaniu (mln euro)

55

144

316

356



IV kwartał był pod względem ilości sprzedanych telefonó lepszy od III o 17%. Był też rekordowy pod względem przychodów i zysków. Cały II półrocze było dobre, głównie dzięki sukcesowi telefonów z logo Walkman - modelom W800, W600, W550 i W900, które w ofercie producenta zaczęły pojawiać się w sierpniu.

To był kolejny, mocny kwartał SonyEricssona. Były to możliwe dzięki naszym wcześniejszym inwestycjom w badania i rozwój, które mocno wpłynęły na rozszerzenie naszego portfolio produktów i pojawienie się takich telefonów, jak te sygnowane logo "Walkman". W IV kwartale zaprezentowaliśmy szeroką gamę telefonów - od zaawansowanych 3G jak W900, poprzez Z520 ze średniej półki, a kończąc na lowendach jak J230, J210 czy Z300 - powiedział Miles Flint, prezes SonyEricssona.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: SonyEricsson, wł