DAJ CYNK

Wyniki Tell po 2Q2005

WitekT

Wydarzenia

II kwartał bieżącego roku, jak również całe I półrocze 2005 były dla Grupy TELL, pod względem osiąganych wyników finansowych, bardzo udane.

II kwartał bieżącego roku, jak również całe I półrocze 2005 były dla Grupy TELL, pod względem osiąganych wyników finansowych, bardzo udane.

W porównaniu do analogicznych okresów ubiegłego roku, znacząco zwiększyły się przychody ze sprzedaży oraz osiągane zyski na poszczególnych poziomach działalności, a także rentowność prowadzonej działalności.

W pierwszym półroczu spółki z Grupy sprzedały 298742 aktywacji (post-paid i pre-paid) - dla porównania w I półroczu 2004 r. liczba wszystkich sprzedanych aktywacji wyniosła 157946.

Poprawa wyników finansowych oraz zwiększenie liczby pozyskanych klientów to efekt konsekwentnie realizowanej przez Tell strategii rozwoju, koncentrującej się na zwiększaniu sieci sprzedaży. Według stanu na koniec I półrocza 2005 Tell prowadził sprzedaż w 140 salonach, w porównaniu do 88 salonów na koniec I półrocza 2004.

Tell jest dystrybutorem usług PTK Centertel. Operator ten szacuje swój udział w rynku telefonii komórkowej pod względem łącznej liczby abonentów na 30. czerwca na 33,5%. W pierwszym półroczu operator ten zwiększył liczbę abonentów do 8,6 mln z 7,4 mln na początku roku (przyrost o 1,2 mln). Szacowany wskaźnik nasycenia rynku w Polsce wynosi ok. 67% na koniec I półrocza. Przewiduje się, iż na koniec 2005 roku wskaźnik nasycenia rynku może wynieść ok. 75%.

We wrześniu Spółka planuje przeprowadzenie publicznej oferty 350 tys. akcji nowej emisji. Środki pozyskane z emisji, zgodnie ze strategią spółki, przeznaczone zostaną w przeważającej części (95%) na rozbudowę sieci sprzedaży – przejmowanie istniejących i otwieranie nowych punktów sprzedaży usług operatorów sieci komórkowych. Docelowo, emitent planuje posiadać sieć sprzedaży dającą mu ok. 10% udział w rynku dystrybucji usług operatorów sieci komórkowych w Polsce.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Tell