Karol Wieczorek, rzecznik polskiego Tele2 powiedział w rozmowie z TELEPOLIS.PL, że jest zdziwiony komunikatem Telekomunikacji Polskiej o tym, że nie jest ona gotowa do świadczenia usług opartych o WLR dla Tele2.
Na pewno naszym celem nie jest uzyskiwanie przychodów z kar wynikających z niewykonania umowy dotyczącej WLR. Jesteśmy otwarci na współpracę z TP, w wielu kwestiach poszliśmy na rękę TP, wykraczając poza ramy umowy – powiedział Karol Wieczorek.
Według Wieczorka, zarówno Tele2 jak i TP są gotowe do wdrożenia WLR, a wszystkie najważniejsze kwestie zostały już uzgodnione – inne można doprecyzować w ciągu miesiąca.
Podawany termin minimalnego czas wdrożenia WLR przez TP (8 miesięcy według audytu KPMG), dotyczy pełnego WLR, a w tej chwili rozmawiamy o WLR w wersji podstawowej. Tymczasem w wielu krajach europejskich wdrożenie pełnej wersji – znacznie trudniejszej w implementacji od podstawowej – zajmowało 5 miesięcy. Tak było na przykład w Danii – dodał Wieczorek.
Wieczorek powiedział, że dziś do TP powinno dotrzeć kilka tysięcy zleceń od Tele2 dotyczących WLR. TP ma 3 dni robocze na realizację każdego zlecenia bądź na podanie powodów odmowy.
Na jutro przewidziane jest oficjalne stanowisko Tele2 w sprawie komunikatów i korespondencji TP dotyczących opóźnienia we wdrożeniu WLR.
Komunikat TP w sprawie opóźnienia realizacji WLR dla Tele2 publikowaliśmy w tej wiadomości.
Źródło tekstu: wł