DAJ CYNK

Złote Godło ETB dla Orange

WitekT

Wydarzenia

Od momentu wejścia Orange do Polski systematycznie wzrasta znajomość marki wśród Polaków oraz rośnie zaufanie do niej. Jednym z dowodów na słuszność wprowadzenia marki Orange do Polski jest bardzo wysoka liczba pozytywnych wskazań dla Orange w tegorocznej edycji badań konsumenckich dotyczących marek godnych zaufania – European Trusted Brands.

Od momentu wejścia Orange do Polski systematycznie wzrasta znajomość marki wśród Polaków oraz rośnie zaufanie do niej. Jednym z dowodów na słuszność wprowadzenia marki Orange do Polski jest bardzo wysoka liczba pozytywnych wskazań dla Orange w tegorocznej edycji badań konsumenckich dotyczących marek godnych zaufania – European Trusted Brands.

Orange, jako jedyny operator telekomunikacyjny w Polsce, uzyskała najwięcej wskazań dotyczących akceptacji i zaufania i została nagrodzona Złotym Godłem European Trustem Brands.

24. kwietnia zostały ogłoszone wyniki 6. edycji największego europejskiego badania konsumenckiego European Trusted Brands 2006 przeprowadzonego przez magazyn Reader’s Digest. Ponad 25 tysięcy respondentów z 14 krajów wskazało marki, które darzą największym zaufaniem, w 30 kategoriach: 20 wspólnych dla całej Europy i 10 wybranych lokalnie.

Inicjatorem i pomysłodawcą badania jest Reader’s Digest. Sondaż przeprowadzany jest w 14 krajach europejskich (w Austrii, Belgii, Czechach, Finlandii, we Francji, na Węgrzech, w Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Polsce, Portugalii, Rosji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii), a jego celem jest ustalenie grupy marek, cieszących się największym zaufaniem społecznym. W tym roku po raz pierwszy od sześciu lat w badaniu European Trusted Brands znacznie głębiej została wykorzystana kwestia znaczenia słowa "zaufanie". Biorąc pod uwagę zdanie respondentów z 10 badanych krajów, zanim marka stanie się godną zaufania, wcześniej musi oferować produkty wysokiej jakości.

Największe zaufanie Polaków zdobyły - zostały nagrodzone Złotym Godłem European Trusted Brands - marki: Mercedes (samochód), Amica (urządzenia AGD), IBM (komputer osobisty), Nokia (telefon komórkowy), Orange (operator telefonii komórkowej), Sony (aparat fotograficzny/kamera), Orbis (biuro podróży), PKO Bank Polski (bank), Visa (karta płatnicza), PZU (firma ubezpieczeniowa), Onet.pl (firma internetowa), Orlen (stacja benzynowa), Centrum (witaminy), Apap (środek przeciwbólowy), Aspirin Bayer, Gripex (leki na przeziębienie), L’Oréal (kosmetyki do pielęgnacji włosów), Avon (kosmetyki zapachowe i kolorowe), Nivea (kosmetyki do pielęgnacji skóry), Vizir (proszek do prania), Nestlé (płatki śniadaniowe). Natomiast spośród kategorii lokalnych Polacy obdarzyli największym zaufaniem: TVN (stacja TV), Gazetę Wyborczą (gazeta codzienna), Winiary (producent żywności), Hortex (soki), Herbapol (preparat ziołowy), Colgate (pasta do zębów), Żywiec Zdrój (woda), Kamis (przyprawy), DrOetkera (ciasta/desery), Domestos (śrdoki czystości). Marki te otrzymują nagrodę Złote Godło European Trusted Brands.

Złote Godło European Trusted Brand dla Orange odebrała Maria Grzywaczewska, Dyrektor Biura Strategii Komunikacji PTK Centertel, która stwierdziła: Uznanie Polaków dla Orange - jako marki najbardziej godnej zaufania wśród operatorów telekomunikacyjnych w Polsce - jest dla nas wszystkich znaczącym wyróżnieniem oraz kolejnym potwierdzeniem słuszności podjętej decyzji zmiany marki. Jesteśmy przekonani, że Orange będzie coraz bardziej zyskiwał sympatię i uznanie zarówno wśród Polaków, jak i Europejczyków.

European Trusted Brands to największe i najszerzej zakrojone badanie konsumenckie przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 roku i od tamtej pory jest ono co roku kontynuowane w kilkunastu krajach europejskich. Jest to jedyny sondaż w Europie, który oprócz tematyki marketingowej bada także nastroje społeczne i rokrocznie pogłębia analizę portretu typowego Europejczyka. Głównym celem badania European Trustem Brands jest wskazanie poziomu zaufania konsumentów do poszczególnych dziedzin życia społecznego począwszy od źródeł pozyskiwania informacji poprzez zaufanie do Unii Europejskiej aż po marki. Celem tego unikalnego badania jest ustalenie grupy marek, instytucji i zawodów cieszących się największym zaufaniem społecznym. Następnie wyróżnione marki poddawane są ocenie w ramach 4 kryteriów: jakość, wartość, wizerunek i zrozumienie potrzeb konsumenta. Sondaż przeprowadzany jest w 12 językach w 14 krajach europejskich, łącznie z Rosją. Respondenci są wybierani spośród 4-milionowej bazy prenumeratorów Reader’s Digest. Próba ustalona na podstawie selekcji i wyników badania odzwierciedla zróżnicowanie demograficzne każdego z krajów. W 14 krajach przeanalizowano łącznie 25434 ankiety, w tym 1109 Polaków. Dzięki wynikom tego badania możemy poznać europejskie trendy w postrzeganiu wielu aspektów życia codziennego. Biorąc pod uwagę wszystkie kraje i wszystkie kategorie, respondenci wymienili łącznie ponad 112 tysięcy różnych marek.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Orange