Klienci mogą zerwać umowę, Orange nie pozwala

Od 17 kwietnia Orange nie świadczy usług dostępu do Internetu w technologii CDMA. Chociaż zerwać umowę mogą niemal wszyscy klienci Internetu mobilnego, sieć pozwala na to bez konsekwencji jedynie wybranym.

Redakcja Telepolis
99+
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Klienci mogą zerwać umowę, Orange nie pozwala
Klienci mogą zerwać umowę, Orange nie pozwala






O jakich planach taryfowych mowa?


Orange FreeNet
nie gwarantowała już dostępu do Internetu w sieci CDMA
Orange FreedomPro
Internet LTE dla Firm
Internet dla Firm Pro




Zobacz:


Zapytaliśmy Orange o możliwość rozwiązania umowy




Orange Polska wypowiedział umowy klientom, którzy korzystali wyłącznie z usług świadczonych w paśmie 450 MHz. Uprawnienie do rozwiązania umowy otrzymali także ci klienci, dla których CDMA w paśmie 450 MHz było jedną z kilku technologii oferowanych przez Orange w ramach ich umowy, ale utrata tej częstotliwości spowodowała u nich obniżenie jakości lub brak usługi dostępu do Internetu




nierówne traktowanie klientów ofert Orange FreeNet
takie same zapisy w regulaminach umów




Poprosiliśmy o ekspertyzę prawnika


Zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym, wszyscy klienci korzystający z Internetu mobilnego powinni otrzymać na piśmie informację o zmianie regulaminu wraz z jego nową wersją oraz informacją, że w przypadku braku akceptacji zmian przysługuje im prawo do odstąpienia od umowy.




Zgodnie z ofertą Orange FreeNet (na dzień zawarcia umowy) oferowane były Konsumentom technologie dostępu do Internetu mobilnego 4G LTE, 3G HSPA+ DC, 3G HSDPA i CDMA. Technologie te, a więc zakres świadczonych przez Orange usług stanowił jeden z podstawowych czynników branych przez Konsumenta pod uwagę przy wyborze oferty


nieistotne jest to czy i w jakim zakresie Konsument wykorzysta przysługujące mu formy dostępu do Internetu
wszystkie technologie stanowiły zakres świadczenia usług przez Orange


bez względu na przyczynę, zmiana winna być zaakceptowana przez drugą stronę umowy. Uniemożliwienie bowiem Konsumentowi skorzystanie z jednej z wymienionych technologii - zgodnie z ofertą Orange FreeNet, powoduje niekorzystne zmiany w warunkach oferty jak i samej umowy


Klienci mogą zerwać umowę, Orange nie pozwala


To w końcu z karą, czy bez kary?


Orange nie powinien żądać od klientów zwrotu ulg finansowych
z winy operatora
nie ze zmian przepisów prawa


każdy klient Orange, który zawarł umowę lub aneks na Internet mobilny przed 21 lipca 2016 roku powinien móc ją rozwiązać bez konieczności zwrotu ulg


konsultanci infolinii Orange
nadal straszą klientów karami