Felietony
Klienci mogą zerwać umowę, Orange nie pozwala
Od 17 kwietnia Orange nie świadczy usług dostępu do Internetu w technologii CDMA. Chociaż zerwać umowę mogą niemal wszyscy klienci Internetu mobilnego, sieć pozwala na to bez konsekwencji jedynie wybranym.
99+
Udostępnij na fb
Udostępnij na X

O jakich planach taryfowych mowa?
Orange FreeNet
nie gwarantowała już dostępu do Internetu w sieci CDMA
Orange FreedomPro
Internet LTE dla Firm
Internet dla Firm Pro
Zobacz:
Zapytaliśmy Orange o możliwość rozwiązania umowy
Orange Polska wypowiedział umowy klientom, którzy korzystali wyłącznie z usług świadczonych w paśmie 450 MHz. Uprawnienie do rozwiązania umowy otrzymali także ci klienci, dla których CDMA w paśmie 450 MHz było jedną z kilku technologii oferowanych przez Orange w ramach ich umowy, ale utrata tej częstotliwości spowodowała u nich obniżenie jakości lub brak usługi dostępu do Internetu
nierówne traktowanie klientów ofert Orange FreeNet
takie same zapisy w regulaminach umów
Poprosiliśmy o ekspertyzę prawnika
Zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym, wszyscy klienci korzystający z Internetu mobilnego powinni otrzymać na piśmie informację o zmianie regulaminu wraz z jego nową wersją oraz informacją, że w przypadku braku akceptacji zmian przysługuje im prawo do odstąpienia od umowy.
Zgodnie z ofertą Orange FreeNet (na dzień zawarcia umowy) oferowane były Konsumentom technologie dostępu do Internetu mobilnego 4G LTE, 3G HSPA+ DC, 3G HSDPA i CDMA. Technologie te, a więc zakres świadczonych przez Orange usług stanowił jeden z podstawowych czynników branych przez Konsumenta pod uwagę przy wyborze oferty
nieistotne jest to czy i w jakim zakresie Konsument wykorzysta przysługujące mu formy dostępu do Internetu
wszystkie technologie stanowiły zakres świadczenia usług przez Orange
bez względu na przyczynę, zmiana winna być zaakceptowana przez drugą stronę umowy. Uniemożliwienie bowiem Konsumentowi skorzystanie z jednej z wymienionych technologii - zgodnie z ofertą Orange FreeNet, powoduje niekorzystne zmiany w warunkach oferty jak i samej umowy
To w końcu z karą, czy bez kary?
Orange nie powinien żądać od klientów zwrotu ulg finansowych
z winy operatora
nie ze zmian przepisów prawa
każdy klient Orange, który zawarł umowę lub aneks na Internet mobilny przed 21 lipca 2016 roku powinien móc ją rozwiązać bez konieczności zwrotu ulg
konsultanci infolinii Orange
nadal straszą klientów karami