DAJ CYNK

Motorola Edge 30 Pro – mistrz wydajności w rozsądnej cenie (test)

Marian Szutiak (msnet)

Testy sprzętu

Motorola Edge 30 Pro tylny aparat


Aparaty fotograficzne

Motorola Edge 30 Pro ma z tyłu trzy aparaty fotograficzne, przy czym dwa mają matryce o rozdzielczości 50 Mpix. W głównej jednostce towarzyszy jej optyczna stabilizacja obrazu, natomiast drugi aparat ma obiektyw ultraszerokokątny i potrafi robić zdjęcia makro. Oba aparaty domyślnie robią zdjęcia w rozdzielczości czterokrotnie mniejszej, 12,5 Mpix. Uzupełnia je czujnik głębi o rozdzielczości 2 Mpix.

Aparat do selfie jest jeszcze „potężniejszy”, bowiem ma matrycę o rozdzielczości aż 60 Mpix. W tym przypadku domyślna rozdzielczość zdjęć wynosi 15 Mpix.

Motorola Edge 30 Pro fotografowanie

Do robienia zdjęć i kręcenia filmów domyślnie służy dosyć rozbudowana aplikacja, która na liczbę opcji dostępnych wprost na ekranie głównym ma ograniczoną do minimum. Do dyspozycji mamy kilkanaście trybów pracy, do których możemy się dostać po rozwinięciu odpowiedniego menu. Znajdziemy tu zarówno opcje dotyczące zdjęć (na przykład tryb Pro, który pozwala na zapisanie zdjęć w formacie RAW), jak i filmów.

Aplikacja Aparat nie jest skomplikowana w obsłudze, ale wymaga przyzwyczajenia. Niektóre opcje są schowane w całkiem zaskakujących, szczególnie dla osób przyzwyczajonych do interfejsu stosowanego na przykład w smartfonach Samsunga czy Xiaomi.

Motorola Edge 30 Pro zrzuty - aparat

Jakość zdjęć i filmów

Główny aparat w Motoroli Edge 30 Pro robi bardzo dobre jakościowo zdjęcia, choć nie jest w tym absolutnym mistrzem. To, na co nie można tu narzekać, to zakres tonalny zdjęć, ich kolorystyka, a także szczegółowość i poziom szumów. Wszystko to wychodzi na wysokim poziomie, szczególnie w optymalnych warunkach oświetleniowych.

Jeśli chodzi o aparat ultraszerokokątny, to jakość zdjęć w jego przypadku jest zauważalnie gorsza, choć wciąż akceptowalna. W szczególności można się przyczepić do kolorów, które w porównaniu z głównym aparatem wypadają dosyć blado.

Przykładowe zdjęcia znajdują się w galerii poniżej, na przemian z aparatu ultraszerokokątnego i głównego.

Motorola umożliwia przełączenie obu tylnych aparatów na rozdzielczość 50 Mpix, czemu służy odpowiedni tryb. Biorąc jednak pod uwagę efekty, nie warto tego robić. Tym bardziej, że wyraźnie wzrasta wtedy objętość zdjęć. W następnej galerii umieściłem te same ujęcia, jak wyżej, ale zarejestrowane w rozdzielczości 50 Mpix.

Główny aparat Motoroli całkiem nieźle radzi sobie w nocy, choć i w tej kategorii nie jest mistrzem. Zdjęcia są szczegółowe i nie zaśmiecone nadmiernym zaszumieniem. Na ogół lepiej wypadają zdjęcia zrobione w trybie nocnym, choć nie zawsze. Zdjęcia nocne z aparatu ultraszerokokątnego zazwyczaj wychodzą gorzej. Przykłady poniżej – w czterech przypadkach obok siebie umieściłem te same ujęcia z danego aparatu zrobione w trybie automatycznym oraz w trybie nocnym.

Aparat ultraszerokokątny może pracować w trybie makro. Efekty są takie, jak widać w galerii poniżej.

Przedni aparat robi domyślnie zdjęcia w rozdzielczości 15 Mpix, ale może też robić w rozdzielczości 60 Mpix. W tym drugim przypadku zyskujemy przede wszystkim większe objętościowo zdjęcia, więc nie warto sięgać po tę możliwość.

Zdjęcia selfie mają ogólnie całkiem dobrą jakość, wystarczającą do ich publikacji w mediach społecznościowych. Jest na nich dużo szczegółów, a szumy nie rzucają się w oczy. Przyczepić się można czasem do kolorystyki zdjęć. Kilka przykładów poniżej.

Motorola Edge 30 Pro potrafi nagrywać filmy w maksymalnej rozdzielczości 8K z szybkością 30 klatek na sekundę. Menu aparatu sugeruje, że przy rozdzielczości 4K możemy sięgnąć po szybkość 60 klatek na sekundę, ale nie jest to do końca prawdą. Po pierwsze, nie da się wybrać 60 klatek na sekundę przy rozdzielczości 4K i proporcjach 16:9. Jest to możliwe, jeśli zmienimy proporcje na pełny ekran. Jednak wtedy nagrania mają rozdzielczość 3264 x 1468 pikseli, czyli nie do końca 4K (3840 x 2160 pikseli).

Pomijając to zamieszanie z 4K@60fps, jakość nagrań wypada całkiem nieźle. Filmy mają dobrą kolorystykę, są szczegółowe i mają szeroki zakres dynamiki. Sporo zależy tu jednak od oświetlenia. Pochwalić można też stabilizację obrazu. Przykładowe nagrania poniżej.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Marian Szutiak