Testowany smartfon działa pod kontrolą systemu Android 10 z autorskim interfejsem RealmeUI w wersji 1.0. Nakładka systemowa nie wprowadza innowacyjnych zmian względem „czystego” Androida. Mamy tu do wyboru dwa tryby wyświetlania zainstalowanych aplikacji: szufladę oraz prezentację ikon aplikacji na kolejnych pulpitach. Dostępny jest także tryb prosty, przydatny chociażby dla osób starszych czy mających problemy ze wzrokiem. Możemy dostosować także wielkość siatki ikon, a także dodać pasek wyszukiwania poniżej ikon najczęściej wykorzystywanych aplikacji. Z poziomu ekranu głównego mamy też dostęp do wygodnej wyszukiwarki poprzez gest przeciągnięcia w dół. Warto wspomnieć jeszcze o module podwójnego aparatu, który pomimo tego, że zajmuje część miejsca na pasku stanu, to nie wpływa negatywnie na jego funkcjonalność – miejsca jest wystarczająco, by zmieściły się wszystkie ikony powiadomień.
W ustawieniach systemowych znajdziemy przydatne funkcje, jak chociażby przestrzeń gier, możliwość klonowania aplikacji czy inteligentny pasek boczny prezentowany na stałe przy krawędzi ekranu, umożliwiający dostęp do najczęściej wykorzystywanych funkcji i aplikacji. Możemy także skorzystać z wygodnych gestów na wyłączonym ekranie (np. rysując symbol „V” uruchomiona zostanie latarka) oraz wybudzić urządzenie podwójnym stuknięciem w ekran. Jeśli chodzi o dostępne zabezpieczenia, w testowanym Realme 6 Pro znajdziemy zarówno czytnik linii papilarnych jak i funkcję rozpoznawania twarzy Obie metody działają szybko i prawidłowo, choć jak wspominałem wcześniej, etui dołączone do zestawu ogranicza dostęp palca do czytnika, co czasami podczas testów skutkowało błędem rozpoznania palca (bez etui problem ten nie występował wcale).
Pod względem dostępnych standardów łączności, Realme 6 Pro oferuje komplet najczęściej używanych technologii. Znajdziemy tu LTE kategorii 13, dwuzakresowe Wi-Fi w standardzie „ac”, Bluetooth v5.0, GPS z wsparciem Glonass, a także NFC. Podczas testów urządzenie nie sprawiało pod tym względem żadnych problemów. Jakość połączeń stała na wysokim poziomie, nie odnotowałem trudności z zasięgiem sieci komórkowej. Z kartą SIM z sieci Play prawidłowo udało się także skorzystać z funkcji Wi-Fi Calling oraz VoLTE. Smartfon prawidłowo współpracował z sieciami bezprzewodowymi oraz urządzeniami podłączonymi przez Bluetooth oraz sprawdził się jako karta płatnicza.