mBank ma pilny komunikat. Lepiej dodaj ten numer do kontaktów
Cyberprzestępcy nie ustają w próbach wyłudzenia pieniędzy od klientów banków. Nowa fala oszustw wykorzystuje fałszywe pisma z KNF, by uwiarygodnić swoją tożsamość i nakłonić ofiary do przekazania poufnych danych lub wykonania przelewu. mBank ostrzega i radzi, jak się bronić przed tym przekrętem.

Schemat działania przestępców wygląda następująco. Oszuści podszywają się pod pracowników mBanku i informują o rzekomym zagrożeniu na koncie, na przykład nieautoryzowanej próbie logowania. Następnie wywierają presję czasu, twierdząc, że konieczne jest szybkie działanie, aby zabezpieczyć środki. W celu wzbudzenia zaufania, podają się za partnerów KNF i wysyłają fałszywe pismo potwierdzające współpracę. Nakłaniają do instalacji fałszywej aplikacji lub podjęcia innych działań, które w rzeczywistości umożliwiają im dostęp do konta lub kradzież danych. Ostatecznym celem oszustów jest prośba o przelew lub kod BLIK.
Jak się chronić?
mBank przypomina o zasadach bezpieczeństwa i podkreśla, że pracownicy banku nigdy nie poproszą o podanie poufnych danych, takich jak:



- kody BLIK,
- dane do logowania,
- hasła jednorazowe.
Nie daj się okraść!
Aby się zabezpieczyć przed tego typu oszustwami, warto się zastosować do kilku poniższych zasad:
- Nigdy nie podawaj poufnych kodów BLIK i nie zlecaj przelewów na prośbę osoby dzwoniącej, która podaje się za pracownika banku.
- Nie podawaj w rozmowie telefonicznej swoich danych do logowania.
- Nie instaluj aplikacji zdalnego dostępu, jeśli ktoś prosi Cię o to podczas rozmowy telefonicznej.
- Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości co do wiarygodności Twojego rozmówcy, rozłącz się i skontaktuj z bankiem.
Prawdziwy pracownik mBanku przy każdej rozmowie telefonicznej wyśle Ci powiadomienie w aplikacji mobilnej. Tym powiadomieniem potwierdzisz swoją tożsamość. Oszuści nie mają możliwości wysłania takiego komunikatu.
Jeżeli przydarzyła Ci się sytuacja podobna do opisanej powyżej, poinformuj o tym mBank, dzwoniąc pod numer 42 6 300 800.