mBank ma pilny komunikat. Lepiej weź sobie do serca
Tym razem, to nie o przerwę techniczną chodzi, ale o bezpieczeństwo konta bankowego. mBank wydał ważny komunikat, który kieruje do wszystkich swoich klientów.

mBank postanowił zabrać głos w ważnej kwestii, a mianowicie bezpieczeństwa konta bankowego. Apeluje o ostrożność oraz o zapoznanie się z treścią wiadomości. Ważne jest bowiem to, aby zdawać sobie sprawę, że przestępcy nie śpią i stają się coraz bardziej kreatywni - co za tym idzie, skuteczniejsi w wyłudzaniu naszych pieniędzy. Bank po raz kolejny chce zwrócić uwagę na palący problem i uchronić przed pozbawieniem oszczędności życia swoich klientów.
Uważaj, przestępcy zmienili sposób działania - wyłudzają dane karty przez fałszywą aplikację.
Chodzi o oszustów, którzy przez telefon podają się za różne osoby i namawiają do instalacji fałszywej aplikacji. W taki oto sposób torują sobie drogę do wyłudzenia od nas danych kart płatniczych, a w rezultacie kradzieży pieniędzy z naszego konta.



Jak się nie dać oszukać?
- Nie pobieraj i nie instaluj żadnych aplikacji na swoim telefonie, tylko dlatego, że dzwoniąca osoba o to prosi. To nigdy dobrze się nie kończy.
- W kwestii aplikacji, korzystaj tylko z zaufanych źródeł.
- Nigdy też nie wprowadzaj w aplikacji kodu PIN do karty.
- Pamiętaj, że jeśli rozmawiasz z prawdziwym pracownikiem banku, wyśle ci on powiadomienie w aplikacji moblinej w trakcie rozmowy. Wówczas potwierdzisz jego tożsamość jako pracownika danej instytucji. Jeśli nie otrzymasz takiego powiadomienia, bo osoba powoła się na problemy techniczne, natychmiast zakończ rozmowę, rozłączając się. Prawdopodobnie rozmawiasz z oszustem.
Pamiętaj także o tym, że kartę możesz w łatwy sposób samodzielnie zablokować lub zastrzec w aplikacji mobilnej.