mBank ma pilny komunikat. Lepiej weź sobie do serca

Tym razem, to nie o przerwę techniczną chodzi, ale o bezpieczeństwo konta bankowego. mBank wydał ważny komunikat, który kieruje do wszystkich swoich klientów. 

Anna Kopeć (AnnaKo)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
mBank ma pilny komunikat. Lepiej weź sobie do serca

mBank postanowił zabrać głos w ważnej kwestii, a mianowicie bezpieczeństwa konta bankowego. Apeluje o ostrożność oraz o zapoznanie się z treścią wiadomości. Ważne jest bowiem to, aby zdawać sobie sprawę, że przestępcy nie śpią i stają się coraz bardziej kreatywni - co za tym idzie, skuteczniejsi w wyłudzaniu naszych pieniędzy. Bank po raz kolejny chce zwrócić uwagę na palący problem i uchronić przed pozbawieniem oszczędności życia swoich klientów. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Uważaj, przestępcy zmienili sposób działania - wyłudzają dane karty przez fałszywą aplikację.

- tak brzmi tytuł wiadomości, którą zamieścił bank na swojej stronie.

Chodzi o oszustów, którzy przez telefon podają się za różne osoby i namawiają do instalacji fałszywej aplikacji. W taki oto sposób torują sobie drogę do wyłudzenia od nas danych kart płatniczych, a w rezultacie kradzieży pieniędzy z naszego konta. 

Jak się nie dać oszukać?

  • Nie pobieraj i nie instaluj żadnych aplikacji na swoim telefonie, tylko dlatego, że dzwoniąca osoba o to prosi. To nigdy dobrze się nie kończy.
  • W kwestii aplikacji, korzystaj tylko z zaufanych źródeł.
  • Nigdy też nie wprowadzaj w aplikacji kodu PIN do karty.
  • Pamiętaj, że jeśli rozmawiasz z prawdziwym pracownikiem banku, wyśle ci on powiadomienie w aplikacji moblinej w trakcie rozmowy. Wówczas potwierdzisz jego tożsamość jako pracownika danej instytucji. Jeśli nie otrzymasz takiego powiadomienia, bo osoba powoła się na problemy techniczne, natychmiast zakończ rozmowę, rozłączając się. Prawdopodobnie rozmawiasz z oszustem.

Pamiętaj także o tym, że kartę możesz w łatwy sposób samodzielnie zablokować lub zastrzec w aplikacji mobilnej.