Lepiej włącz to w PKO BP. Ryzykuje ten, kto nie skorzysta

PKO BP szykuje nowość, która poprawi bezpieczeństwo klientów. Zmieni się sposób logowania do internetowego serwisu iPKO.

Damian Jaroszewski (NeR1o)
5
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Lepiej włącz to w PKO BP. Ryzykuje ten, kto nie skorzysta

PKO BP zapowiada wprowadzenie nowej warstwy zabezpieczenia w trakcie logowania do internetowego serwisu iPKO. Klienci muszą szykować się na zmiany, chociaż zostaną one wprowadzone tylko za ich zgodą.

Dalsza część tekstu pod wideo

PKO BP zmienia logowanie do iPKO

Klienci PKO BP, w trakcie logowania do internetowego serwisu iPKO, wkrótce zobaczą informację o dodatkowym sposobie zabezpieczenia. Jego włączenie będzie uzależnione od wyrażenia odpowiedniej zgody. Jeśli klient się na to zdecyduje, to zmianę będzie musiał zatwierdzić narzędziem autoryzacji, np. kodem SMS lub w aplikacji mobilnej.

Nowe zabezpieczenie będzie sprawdzać nie tylko parametry urządzenia, z którego loguje się klient, ale także jego zachowanie, np. tempo i sposób wpisywania danych na klawiaturze. Ma to być dodatkowe zabezpieczenie, które uchroni użytkowników banku przed cyberprzestępcami. PKO BP zapewnia, że to rozwiązanie stosowane w instytucjach finansowych na całym świecie.

Co ważne, dane na temat zachowań klientów chronione przez przepisy RODO i dotyczą tylko postępowania w iPKO. Nie są też przetwarzane żadne informacje, które użytkownik wpisuje, w tym hasło lub dane kontaktowe.

Jeśli użytkownik nie wyrazi zgody na dodatkowe zabezpieczenie, to będzie logował się do iPKO tak samo, jak do tej pory. Oznacza to konieczność podania loginu i hasła, a następnie zatwierdzenie go kodem SMS lub aplikacją mobilną.