Santander pokazuje klientom czerwoną flagę. "Bank nigdy tego nie robi"

Bank Santander Polska po raz kolejny w okresie przedświątecznym apeluje do klientów. Tym razem, porusza kwestię błędów oraz literówek w wiadomościach. Nie bagatelizujmy ich. Mają ogromne znaczenie. 

Anna Kopeć (AnnaKo)
3
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Telepolis.pl
Santander pokazuje klientom czerwoną flagę. "Bank nigdy tego nie robi"

Błędy w wiadomościach, które otrzymujemy rzekomo od banku, powinny z automatu aktywować u nas "czerwoną lampkę". Przypadkowy ciąg liter, brak polskich znaków oraz błędy to nic innego, jak jasny sygnał, że to sprawka oszustów, a nie żaden uczciwy SMS. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Dostajesz wiadomość, w której aż roi się od błędów i niepolskich liter? Nie klikaj w żaden załączony link, w ten sposób możesz pobrać złośliwe oprogramowanie. 

- przestrzega na swoim profilu na Fb Bank Santander. 
 
Warto mieć na uwadze ten fakt i pamiętać zawsze, że: 
 
  • Banki nie wysyłają nigdy żadnych linków za pośrednictwem SMS-ów.
  • SMS-y od banku są pisane poprawną polszczyzną.
  • Wiadomości, w których zawarte są groźby odnośnie wygaśniecia konta, zablokowania aplikacji to standardowe scenariusze oszustów. 
  • Po otrzymaniu podejrzanej wiadomości, najlepiej skontaktować się z bankiem.