PKO udostępnia wszystkim płatności BLIK na Allegro bez kodu i bez potwierdzenia
Już wszyscy klienci PKO korzystający z aplikacji mobilnej IKO mają możliwość dokonywania prostych płatności Blikiem bez kodu i bez potwierdzenia na Allegro.

PKO Bank Polski poinformował właśnie, że od 20 października z szybkich płatności BLIK bez kodu i bez potwierdzenia na Allegro mogą korzystać wszyscy użytkownicy aplikacji IKO.
Funkcja płatności BLIK jednym kliknięciem została uruchomiona w PKO pod koniec lipca, jednak wtedy nie mogli jeszcze z niej skorzystać wszyscy użytkownicy. Rozwiązanie było stopniowo udostępnianie kolejnym grupom klientów. Jak podaje bank, do tej pory za jej pomocą wykonano ponad 100 tys. transakcji.



Żeby skorzystać z szybkich płatności BLIK, klient musi dodać Allegro.pl do zaufanych sklepów w usłudze zakupów bez kodu BLIK i zaakceptować propozycję włączenia automatycznego potwierdzania w IKO po płatności w zaufanym sklepie Allegro.pl
Bank przekonuje, że BLIK z automatycznym potwierdzeniem płatności to obecnie najlepsze i najwygodniejsze rozwiązanie do płatności w internecie. Klient dzięki niemu może prosto, szybko i bezpiecznie zapłacić za zakupy w sieci. PKO jest pierwszym i jak na razie jedynym na rynku bankiem, który we współpracy z Polskim Standardem Płatności (operatorem systemu BLIK) i Allegro wdrożył takie rozwiązanie.
Po realizacji płatności na Allegro użytkownik zawsze otrzymuje potwierdzenie jej wykonania (tzw. push) w aplikacji mobilnej IKO na swoim smartfonie. Bezpieczeństwo transakcji pozostaje głównym kryterium, więc płacenie jednym kliknięciem na Allegro jest możliwe tylko po wcześniejszym aktywowaniu takiego sposobu finalizacji płatności i tylko na zaufanych urządzeniach.
Jak zapłacić Blikiem bez kodu i bez potwierdzenia na Allegro
- Płatność BLIK na Allegro bez kodu i bez potwierdzenia jest dostępna jedynie dla klientów, którzy dodali Allegro do zaufanych sklepów w aplikacji mobilnej IKO.
- Po potwierdzeniu w aplikacji mobilnej IKO płatności bez kodu (w Allegro jako zaufanym sklepie), pojawia się ekran z propozycją włączenia opcji płatności bez konieczności ich każdorazowego potwierdzania.
- Klient jest informowany, że taka opcja działać będzie dla wybranych płatności i za każdym razem dostanie powiadomienie (push) o dokonanej transakcji.
- W aplikacji IKO klient ma opcje zarządzania ustawieniami – w tym włączanie i wyłączanie opcji płatności bez kodu i bez potwierdzenia w poszczególnych sklepach internetowych.