DAJ CYNK

PKO BP odda klientom pieniądze. O co chodzi?

Piotr Urbaniak (gtxxor)

Wydarzenia

PKO BP odda klientom pieniądze. O co chodzi?

PKO BP przyznaje się do błędu i obiecuje naprawić sytuację. Jak oświadczono, niektórym klientom błędnie naliczono opłatę za prowadzenie rachunku.

"Z przyczyn technicznych, u niektórych klientów nieprawidłowo naliczyliśmy opłaty za prowadzenie rachunku", czytamy na twitterowym profilu PKO Banku Polskiego. "Przepraszamy i w najbliższych dniach będziemy zwracać niepoprawnie pobrane kwoty", zapewnia instytucja.

PKO BP nie wyjaśnia, co dokładnie zaszło, ale z ustaleń redakcji wynika, że chodzi o niewielkie kwoty, maksymalnie parę złotych. Zostały one ściągnięte z posiadaczy ROR-ów wskutek błędu, wbrew tabeli opłat.

Co warte podkreślenia, jak zapewnia bank, kwoty zostaną zwrócone automatycznie. Nie trzeba tym samym składać żadnego szczególnego wniosku, kontaktować się z infolinią, ani tym bardziej odwiedzać jednego z oddziałów. 

Nieznana pozostaje skala pomyłki. ale jaka by ona nie była w ujęciu procentowym, przy 11,3 mln klientów PKO Banku Polskiego nietrudno o większe zamieszanie. Na razie jednak z opinii napływających z social media nie wydaje się, by problem był dotkliwy. Niewykluczone, że wielu go po prostu nie dostrzegło. Z ciekawości, rzecz jasna, warto historię rachunku sprawdzić.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Mateusz Szymański / Shutterstock

Źródło tekstu: PKO BP, oprac. własne