Korzystasz z Blika? Rządowa agencja wydała ostrzeżenie
Oszuści wymyślili kolejny sposób na nękanie Polaków. Wykorzystali fakt częstego płacenia przez nich Blikiem. Strasząc blokadą tego sposobu płatności, sieją zamieszanie i popłoch. Nie po raz pierwszy.

Jak wynika ze zgłoszeń do CERT Polska, coraz więcej Polaków dostaje wiadomości, w których nadawca oznajmia, że dostęp do konta BLIK został zablokowany. W dalszej części wiadomości zostajemy poinformowani o rzekomej próbie oszustwa i informują co należy zrobić, aby móc dalej z niego korzystać. Jak można się domyślić, nic co zostało napisane w tych wiadomościach nie jest prawdziwe. Oszust ma swój plan. Chce jednego - aby adresat wiadomości kliknął w link, potwierdził swoje dane osobowe, zsynchronizował urządzenie i ostatecznie dokonał przelewu.
Konieczne natychmiastowe działanie, dostęp do konta BLIK zablokowany! Informują OSZUŚCI w wiadomościach email, które trafiają dziś do użytkowników w całej Polsce. Zachowajcie ostrożność! Cyberprzestępcy oczekują podania danych kontaktowych w zamian możliwość dalszego korzystania z usługi. Przycisk w treści maila prowadzi do strony wyłudzającej dane oraz kod BLIK.
Nie dajmy się nabrać na tego typu próby oszustwa. Bądźmy nieufni i nie zostawiajmy żadnych danych na obcych stronach. Blik nie rozsyła tego typu wiadomości i nie straszy blokadami. Nie wymaga także dokonywania żadnych tego typu autoryzacji online, na obcych formularzach.



Pamiętajcie, że BLIK służy wyłącznie do płacenia. Potwierdzając transakcję w aplikacji bankowej sprawdzajcie czy opis i kwota są poprawne. Nie bądźcie obojętni. Takie wiadomości zgłaszajcie do nas!