Seria ataków na klientów Santandera, PKO BP i Millenium. Ten sam motyw
Różne banki, ten sam typ ataku. Oszuści działają według tego samego schematu, ale atakują klientów banku Santander, PKO BP oraz Millenium. Im większa skala, tym większa szansa, że ofiar będzie więcej.

Kampanie phishingowe są już tak popularne, że właściwie nie ma dnia, aby ktoś nie został zaatakowany. Zespół Cert Orange ostrzega — przez ostatnie dni, zaobserwowano wzmożoną serię bardzo podobnych ataków, w których oszuści podszywają się pod takie banki jak: Santander, Millenium oraz PKO BP. Wszystkie te ataki łączy ten sam motyw — rzekome problemy z aplikacją mobilną i link kierujący do strony, wykradającej login i hasło.
Szanowny kliencie, mamy gotową ulepszoną aplikację dla Santander. Proszę zweryfikować nową aplikację do 2.03.2005 pod tym linkiem...
Dostęp do twojej internetowej bankowości wygaśnie dziś 2.03.2025 o godzinie 23:00. Nie zwlekaj, odnowienie zajmie tylko chwilę
To tylko przykładowe wiadomości, które w ostatnim czasie dostali klienci banków: Santander, PKO BP oraz Millenium. Wszystkie wiadomości przychodzą ze zwykłych numerów telefonów. Są one zarejestrowane w polskiej strefie numeracyjnej (+48).



Osoba dostająca SMS-a jest w kolejnych krokach przekierowywana na stronę, która stanowi wierną kopię witryny banku. Zazwyczaj działają one na urządzeniach mobilnych, gdzie po chwili znika pasek z adresem. Ale nie jest to regułą. Niektóre z tego typu stron uruchamiają się w takiej samej formie również na komputerach, gdzie adres widać cały czas. Nie miejmy złudzeń - nie dotrzemy w ten sposób do aplikacji naszego banku. To tylko oszustwo.