Płatności zbliżeniowe BLIK już w Banku Millennium
Bank Millennium rozpoczyna udostępnianie płatności zbliżeniowych BLIK. Może z nich korzystać już pierwsza grupa klientów, a wkrótce dołączą do nich kolejne. Teraz – zamiast podawać kod BLIK, wystarczy odblokować telefon i przyłożyć go do terminala płatniczego.

O ostatecznym uruchomieniu usługi w sześciu polskich bankach informował dwa tygodnie temu operator systemu BLIK. Jako pierwszy płatności zbliżeniowe BLIK udostępnia Bank Millennium, pozwalając na dokonywanie transakcji w sklepach stacjonarnych w Polsce i na świecie.



BLIK podbił serca internautów już dawno i jest obecnie najpopularniejszą metodą płatności w sieci. Teraz, mamy nadzieję, zagości na dobre w sklepach stacjonarnych i punktach usługowych nie tylko w naszym kraju, ale również poza jego granicami, wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności Mastercard
– mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.
By zacząć korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK wystarczy prosta, jednorazowa aktywacja w aplikacji bankowej, podczas której należy m. in. podać źródło płatności – rachunek bieżący, a wkrótce również konto karty kredytowej. Nie wymaga ona podpinania karty płatniczej.
Podczas płatności nie trzeba logować się do aplikacji, nie jest też konieczne nawet połączenia z internetem czy siecią komórkową. Usługa jest dostępna dla urządzeń z Androidem i funkcja NFC.
Operator systemu BLIK, czyli Polski Standard Płatności, zapowiada, że wkrótce z płatności zbliżeniowych BLIK skorzystają także klienci banków: Alior Bank, ING Bank, mBank, PKO Bank Polski i Santander Bank Polska. W dalszej perspektywie mogą dołączyć kolejne. Wprowadzenie płatności zbliżeniowych BLIK to efekt współpracy z Mastercardem.