Empik ulepsza swoją aplikację. Będzie inteligentniej i trafniej
Grupa Empik nie zwalnia tempa w rozwoju nowoczesnych technologii. Po pionierskim pilotażu płatności biometrycznych oraz innowacjach zwiększających dostępność treści w Empik Go, firma koncentruje się teraz na wprowadzeniu zaawansowanej personalizacji rekomendacji dla użytkowników swojej aplikacji.

Sztuczna inteligencja dla lepszych rekomendacji
Empik Go oferuje obecnie ponad 200 tysięcy audiobooków, ebooków i podcastów, a ich liczba stale rośnie. Aby ułatwić użytkownikom odnalezienie treści dopasowanych do ich preferencji, Empik wdraża rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Dzięki nim aplikacja ma prezentować jeszcze trafniejsze rekomendacje, bazujące na dotychczasowych wyborach użytkownika oraz informacjach zebranych podczas onboardingu nowych klientów.
W aplikacji Empik Go oferujemy naszym klientom ponad 200 tys. tytułów – audiobooków, ebooków i podcastów – z kilkunastu gatunków. Przy tak rozległym i różnorodnym katalogu kluczowe jest zastosowanie odpowiednich modeli rekomendacyjnych, tak aby każdy użytkownik czuł, że w aplikacji bez problemu znajdzie coś dla siebie. Łatwość i skuteczność pozyskania pożądanych treści wpływa na doświadczenia klienta, jego zadowolenia z usługi i długoterminową lojalność, a tym samym przekłada się na lifetime value.
Dynamiczna personalizacja – treści dopasowane w czasie rzeczywistym
Empik jako pierwszy na rynku cyfrowych treści w Polsce wprowadzi dynamiczne rekomendacje, aktualizowane nawet dwa razy dziennie. Spersonalizowane propozycje będą prezentowane w formie rotatorów – banerów z selekcją tytułów, które dostosują się do indywidualnych preferencji każdego użytkownika.



Ponad 70 proc. konsumentów oczekuje od marek skrojonych na miarę interakcji*. Wiemy również, że im więcej opcji oferujemy użytkownikowi, tym trudniej podjąć mu decyzję. Dlatego szczególnie przy tak szerokiej ofercie i obserwowanej przez nas zmienności zachowań użytkowników, którzy chętnie eksperymentują w swoich poszukiwaniach, ta szybkość generowania rekomendacji będzie dla nas kluczowa. Adresowanie tych potrzeb wymusza na nas sięganie po najnowsze rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji w systemach rekomendacyjnych.
Inwestycje w innowacje i wsparcie NCBR
Empik zakończył już fazę badań i wdrożenia onboardingu – do tej pory wypełniło go niemal 350 tysięcy nowych klientów. Na podstawie zebranych danych opracowano prototypy nowych form rekomendacji, uwzględniających preferencje użytkowników dotyczące gatunków, autorów, wydawnictw, a nawet ulubionych lektorów. Finalizacja projektu i pełne wdrożenie nowych rozwiązań w aplikacji Empik Go planowane jest na pierwszy kwartał 2026 roku.
Warto podkreślić, że innowacyjny projekt personalizacji treści został wyróżniony i dofinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) w ramach ścieżki SMART. Kwota wsparcia z Funduszy Europejskich wynosi blisko 2 miliony złotych, natomiast całkowity koszt realizacji projektu przekracza 5,5 mln zł. To już kolejne wyróżnienie dla Empiku – łącznie firma otrzymała ponad 4 miliony złotych na rozwój innowacji.
Empik wyznacza nowe standardy w cyfrowej rozrywce
Dzięki inwestycjom w sztuczną inteligencję i personalizację treści, Empik Go powinien umacniać swoją pozycję na rynku i zaoferować użytkownikom zupełnie nową jakość korzystania z cyfrowej biblioteki. Już wkrótce każdy użytkownik aplikacji może zobaczyć ekran główny dopasowany w 100% do jego zainteresowań.