[Aktualizacja] Awaria UPC i Liberty Global – problem nie tylko w Polsce, także w innych krajach Europy

Sieć UPC nękana jest przez wielką awarię i to nie tylko w skali Polski, ale także w innych krajach, gdzie działa grupa Liberty Global. Zgłoszenia napływają ze Szwajcarii, Belgii czy Wielkiej Brytanii.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
8
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
[Aktualizacja] Awaria UPC i Liberty Global – problem nie tylko w Polsce, także w innych krajach Europy

W Polsce awaria UPC zaczęła objawiać się krótkimi przerwami w działaniu internetu, począwszy od godziny 18, by osiągnąć fazę krytyczną po godzinie 20. Zgłoszenia napływają przede wszystkim z dużych miast jak Warszawa, Kraków, Wrocław czy Poznań.

Dalsza część tekstu pod wideo

W serwisie Downdetector przybywa nowych zgłoszeń, podobnie jest na Twitterze, gdzie nowe wpisy pojawiają się ze stałą regularnością, a jedyną odpowiedzią operatora jest „pracujemy nad przywróceniem pełnej sprawności łącza”. 

[Aktualizacja] Awaria UPC i Liberty Global – problem nie tylko w Polsce, także w innych krajach Europy

Okazało się przy tym, że problem objął cała Europę, gdzie działa Liberty Global, międzynarodowy operatora komunikacji kablowej, do którego należy zarówno UPC Polska, jak i lokalni operatorzy w innych krajach: Virgin Media, Unitymedia czy Telenet. Na Twitterze wylewają się żale użytkowników w wielu językach, z wielu krajów, gdzie działa operator – ze Szwajcarii, Belgii, Wielkiej Brytanii czy Węgier.  Jednocześnie pojawiły się pierwsze zgłoszenia, że udało się opanować awarię – np. na Słowacji.

Polski oddział UPC zapowiada, że usterkę uda się naprawić do godziny 23. W tej chwili internet UPC w Warszawie działa, ale niestabilnie. 

Aktualizacja: UPC przeprasza za awarię

Firma UPC Polska opublikowała oficjalne stanowisko w sprawie wczorajszej awarii:

Problemy techniczne, których doświadczyliśmy w poniedziałek wieczorem, spowodowały okresowe, krótkotrwałe trudności z dostępem do Internetu. Nasi inżynierowie zidentyfikowali źródło problemów i wdrożyli konfigurację, która je wyeliminowała, by zapewnić stabilne, niezakłócone funkcjonowanie usługi w przyszłości. Za wszelkie niedogodności przepraszamy.