Bank Millennium wprowadza Millennium ID. Zobacz, jak skorzystać
Bank Millennium umożliwił swoim klientom potwierdzanie tożsamości za pomocą mojeID, usługi dostarczanej przez KIR. Wykorzystując to rozwiązanie, bank wdrożył Millennium ID – nową usługę dostępną dla użytkowników bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej.

Dzięki Millennium ID klienci banku zyskują możliwość łatwego i bezpiecznego potwierdzania tożsamości online zarówno u dostawców usług komercyjnych, jak i w serwisach administracji publicznej. Millennium ID umożliwia także dostęp do historii logowania i przekazywania danych.
Millennium ID to nowa usługa Banku Millennium, z której klienci mogą korzystać w aplikacji mobilnej oraz w systemie bankowości internetowej Millenet. Na podstawie bankowych danych mają możliwość utworzenia swojej cyfrowej tożsamości, czyli tzw. Środka Identyfikacji Elektronicznej, aby umożliwić zdalne potwierdzanie tożsamości klienta banku z wykorzystaniem usługi mojeID, bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie czy punkcie obsługi klienta.



Dodatkową zaletą Millennium ID jest funkcja sprawdzenia historii logowania i udostępniania danych weryfikacyjnych od początku korzystania z usługi.
Usługa mojeID pozwala uniknąć stosowania mało wygodnych metod weryfikacji, jak przesyłanie skanów dokumentów tożsamości czy robienie zdjęć. mojeID jest udostępniane przez systematycznie rosnącą liczbę dostawców usług z różnych branż – ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, telekomunikacyjnej, finansowej, energetycznej czy rozrywkowej.
Usługa umożliwia też logowanie do serwisów administracji publicznej, a także uwierzytelnienie w procesie zakładania i używania Profilu Zaufanego.
Jak skorzystać z Millennium ID?
Aby klienci Banku Millennium mogli skorzystać z usługi, wystarczy, że na stronie internetowej usługodawcy, w procesie, który wymaga uwierzytelnienia użytkownika, wybiorą mojeID jako metodę potwierdzenia tożsamości. Następnie klikną w logotyp Banku Millennium i zalogują się do bankowości online.
W kolejnym kroku zostaną poproszeni o wyrażenie zgody na przekazanie danych do usługodawcy, z którego usług chcą skorzystać. Dla klientów korzystających z Millennium ID po raz pierwszy najpierw zostanie utworzony Środek Identyfikacji Elektronicznej.
Użytkownik usługi każdorazowo jest informowany o tym, komu i jakie dane udostępnia. Po zaakceptowaniu tego kroku następuje automatyczne przeniesienie do serwisu, w którym wymagane jest potwierdzenie tożsamości.
Aby utworzyć Środek Identyfikacji Elektronicznej, bezpośrednio w aplikacji mobilnej lub systemie bankowości internetowej Millenet, wystarczy po zalogowaniu wybrać usługę Millennium ID z zakładki MilleUrząd i potwierdzić dane.