Nie żyje bohater wielu internetowych memów. Odszedł Grumpy Cat
Bohaterowie niektórych internetowym memów stali się na przestrzeni lat na tyle popularni, że można ich z powodzeniem nazywać ikonami współczesnej popkultury. Jeden z nich, Grumpy Cat, nie będzie już więcej uosobieniem pesymizmu. Co ciekawe, dziedzictwo kota może być warte fortunę.

Tardar Sauce (ang. sos tararski) to prawdziwe imię kota, który stał się ikoną pesymizmu w ostatnich latach. Kotka, która przyszła na świat w czerwcu 2012 roku zasłynęła nietypowym, wiecznie niezadowolonym wyrazem pyska. Było to najprawdopodobniej spowodowane wadą genetyczną i związaną z nią karłowatością. Kotka miała również bardzo krótkie łapy i była mniejsza od typowego kota i swoich, w pełni zdrowych, rodziców.
Zobacz: Za 50 lat większość użytkowników Facebooka będzie martwa. Co się stanie z ich danymi i profilami?



Pierwsze zdjęcie kotki pojawiło się w Internecie we wrześniu 2012 roku, a już w maju 2013 roku, niespełna roczny zwierzak, pojawił się na okładce The Wall Street Journal. W styczniu 2013 roku wizerunek kota został odpowiednio zabezpieczony i powstał specjalny znak towarowy Grumpy Cat, należący do spółki Grumpy Cat Inc. Corp. Ohio. Stało się to po tym, jak w 2012 roku stacja telewizyjna MSNBC uznała Grumpy Cat za najbardziej wpływowego kota 2012 roku. Rok później telewizje CNN, CBS i CNET zgodnie uznały ją za największą gwiazdę festiwalu SXSW Interactive, większą niż choćby Elon Musk. Później było już górki - kubki, tapety na ścianach, koszulki, wizyty w programach telewizyjnych, książki, a nawet film dokumentalny... To wszystko spowodowało, że wartość popularności Tardar Souce jest szacowana na 700 mln funtów.
Przyczyną śmierci kotki w wieku 7 lat były komplikacje po przebytej infekcji dróg moczowych.