Pułapka na klientów Lidla. Chodzi o 29 listopada

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego i Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego ostrzegają klientów Lidla. Na takim Black Friday można stracić wszystkie pieniądze.

Lech Okoń (LuiN)
3
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Pułapka na klientów Lidla. Chodzi o 29 listopada

Fałszywe strony sklepu internetowego Lidl

Oszuści ruszyli z wielką akcją wyłudzania danych osobowych i informacji o kartach płatniczych. Tym razem celem są osoby ufające marce Lidl, a zmasowanym atakom towarzyszą liczne kampanie reklamowe w Social Mediach.

Dalsza część tekstu pod wideo

Przestępcy podszywają się w pod oficjalny profil sklepu Lidl, prezentując rzekome wielkie promocje z okazji Black Friday. Klienci skuszeni rabatami rzędu 80% łapią się w zastawioną pułapkę, narażając się na przekazanie chronionych danych osobowych czy wyczyszczenie zawartości rachunku bankowego.

Pułapka na klientów Lidla. Chodzi o 29 listopada

Uważaj na zbyt dobre oferty w sieci, to może być oszustwo

Im korzystniejsza oferta w sieci, tym mocniej powinniśmy uruchamiać nasze ograniczone zaufanie. KNF zaleca uważać na podejrzanie niskie ceny, brak możliwości płatności za pobraniem, brak danych firmy, błędy w adresie internetowym, a także brak opinii lub wyłącznie pozytywne recenzje.

Jeśli padniesz ofiarą oszustwa, powiadom o tym fakcie swój bank i policję. Jeśli zaś znasz adres fałszywej strony, zgłoś ją do CERT Polska (incydent.cert.pl).