Orange Smart Care: co 9,3 minuty nowe zgłoszenie uszkodzonego smartfonu

Osoby korzystające z usługi Orange Smart Care co 9,3 minuty zgłaszają uszkodzenie. Zdecydowana większość zgłoszeń dotyczy wyświetlacza, a prawie 10% to kłopoty spowodowane zalaniem wodą.

Marian Szutiak (msnet)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Orange Smart Care: co 9,3 minuty nowe zgłoszenie uszkodzonego smartfonu

Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska, opublikował trochę statystyk na temat usługi Orange Smart Care. Z przedstawionych danych wynika, że osoby korzystające z tej usługi zgłaszają uszkodzenia smartfonów średnio co 9,3 minuty. Od początku 2021 roku było już niemal 22 tysiące takich zgłoszeń, które aż w 90% dotyczyły wyświetlacza. W takich przypadkach często uszkodzeniu ulegają również inne elementy telefonu. Niemal co dziesiąta zgłaszana usterka wynika z zalania urządzenia wodą.

Dalsza część tekstu pod wideo

Osoby korzystające z Orange Smart Care mogą spać spokojniej, bo nie zapłacą za naprawę morza pieniędzy. Każdy taki klient Orange oszczędza średnio około 1000 zł na naprawie. Sama usługa nie jest bardzo droga i kosztuje miesięcznie 11,99 zł lub 15,99 zł. Różnice między obiema opcjami pokazaliśmy w tabeli poniżej.

  Orange Smart Care Orange Smart Care Premium
Opłata miesięczna 0 zł w pierwszym miesiącu, 11,99 zł/mies. od drugiego miesiąca 0 zł w pierwszym miesiącu, 15,99 zł/mies. od drugiego miesiąca
Naprawa uszkodzeń pęknięty wyświetlacz wraz z aparatem, obudową i przyciskami wszystkie uszkodzenia
Zalanie wodą osuszenie telefonu lub wymiana płyty głównej całościowe usunięcie skutków zalania
Odbiór uszkodzonego telefonu i dostarczenie po naprawie TAK TAK
Naprawa w ciągu 7 dni roboczych, powyżej 7 dni telefon zastępczy TAK TAK
Zachowanie gwarancji producenta TAK TAK
Możliwość rezygnacji w każdej chwili TAK TAK
Bezpłatna wymiana na nowy w razie braku możliwości naprawy NIE TAK
Limity 1200 zł rocznie, dowolna ilość napraw bez limitu, 1 naprawa na rok
Pokaż więcej


Orange Smart Care obejmuje ochroną nie tylko telefon zakupiony w Orange.

Według badania firmy Kantar, przeprowadzonego na zlecenie Digital Care:

  • 46% wszystkich użytkowników co najmniej raz doświadczyła uszkodzenia smartfonu, z czego mniej niż połowa (43%) decyduje się na naprawę,
  • 45% uszkodzeń ma miejsce w domu,
  • 80% uszkodzeń dotyczy zbitego wyświetlacza,
  • koszt wymiany stłuczonego wyświetlacza czasami przekracza 70% ceny nowego smartfonu.

Szybkie naprawy

Na koniec kilka liczb dotyczących punktu szybkich napraw, który znajduje się w Orange Smart Store w warszawskim Sezamie. Przed pandemią korzystało z niego średnio 185 klientów miesięcznie, obecnie (okres od marca 2020 do kwietnia 2021) średnia to 104 klientów.

Orange Smart Care: co 9,3 minuty nowe zgłoszenie uszkodzonego smartfonu