Orange zwraca pieniądze klientom. Po 10 latach
Orange wystosował komunikat, w którym informuje o nowej decyzji UOKiK. Na jej mocy operator zwróci klientom pieniądze, co jednak ciekawe – sprawa dotyczy oferty sprzed dekady.

Orange Polska oferuje nie tylko usługi telekomunikacyjne, ale ma też wiele innych gałęzi działalności, w tym różnego rodzaju ubezpieczenia. I właśnie tego dotyczy ta sprawa – a konkretnie usług grupowego ubezpieczenia na życie. Co jednak wymaga szczególnego podkreślenia, chodzi o ofertę, którą Orange proponował klientom od 25 grudnia 2014 r. do 30 czerwca 2016 r., czyli wystartował z nią dokładnie dekadę temu.
Orange zwróci składkę
Choć sprawa jest stara, prezes UOKiK wydał decyzję zobowiązującą stosunkowo niedawno, bo 13 listopada 2024 r. Zarzut? Orange nie przesyłał klientom wymaganych prawem informacji na trwałym nośniku przed przystąpieniem do grupowego ubezpieczenia, pomimo że odbyło się przez telefon. Przymus taki nakłada ustawa o prawach konsumenta, określająca obowiązki informacyjne przedsiębiorcy przed zawarciem na odległość umowy o usługi finansowe.



Po wydaniu UOKiK Orange Polska zobowiązał się zwrócić jednomiesięczną składkę ubezpieczenia na życie konsumentom, którzy przystąpili do umowy grupowego ubezpieczenia na życie w kwestionowanym okresie. Klienci, którzy złożyli reklamację do dnia uprawomocnienia decyzji, ale nie odczekali się pozytywnego rozpatrzenia i wciąż pozostają w Orange, otrzymają automatycznie zwrot jednomiesięcznej składki za ubezpieczenie w formie upustu na kolejnych fakturach za świadczenie usług telekomunikacyjnych.
W innych przypadkach o zwrot trzeba się upomnieć za pośrednictwem formularza, który ma się znaleźć pod adresem https://www.orange.pl/zobacz/formularz-zwrot-ubezpieczenie. Byli klienci Orange otrzymają zwrot składki na podane konto bankowe.