Art Games Studio wyda grę nawiązującą do katastrofy elektrowni w Czarnobylu

W I półroczu 2021 roku ma się ukazać gra, której fabuła nawiązuje do katastrofy elektrowni jądrowej w Czarnobylu na Ukrainie, do której doszło 26 kwietnia 1986 roku. Wydawcą gry będzie Art Games Studio.

Marian Szutiak (msnet)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Art Games Studio wyda grę nawiązującą do katastrofy elektrowni w Czarnobylu

Art Games Studio zawarło umowę z Przemysławem Kostrzewą, założycielem Volframe, na wydanie gry S.W.A.N. (Syndrome Without A Name). Fabuła gry nawiązuje do katastrofy w elektrowni atomowej w Czarnobylu na Ukrainie, do której doszło ponad 34 lata temu. Tytuł ma się ukazać w I półroczu 2021 roku w wersji na PC. Docelowo planowane jest także wydanie wersji na konsole.

Dalsza część tekstu pod wideo

– Współpracę z Volframe nawiązaliśmy już kilka miesięcy temu. Wówczas zaprezentowaliśmy zwiastun tej ciekawej, a jednocześnie mrocznej produkcji, która odnosi się do prawdziwych wydarzeń jakie miały miejsce na Ukrainie w 1986 roku. Motyw katastrofy elektrowni jądrowej w Czarnobylu przewija się zarówno w książkach, serialach, jak i w grach. Nie jest to pierwszy tego typu projekt, jednak w naszej ocenie ta niecodzienna i owiana swego rodzaju tajemnicą historia ma duży potencjał do rozwinięcia. Dzisiaj podpisaliśmy umowę z Przemysławem Kostrzewą, założycielem studia Volframe i pomysłodawcą S.W.A.N., zgodnie z którą wydamy grę w wersji na PC.

– powiedział Jakub Bąk, prezes Art Games Studio

S.W.A.N. to science fiction FPS puzzle horror, którego akcja toczy się kilka miesięcy po katastrofie w Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej. Gracz przeniesie się w miejsca nigdy wcześniej nieeksplorowane, do czarnobylskiej Strefy Wykluczenia – Instytutu S.W.A.N. Niewyjaśnione zjawiska i anomalie zamknięte za drzwiami Instytutu stały się początkiem dla historii o walce o przetrwanie, balansującej na granicy człowieczeństwa i nieznanej mocy. Pojawi się też motyw nieznanych chorób.

Jak zapowiada twórca, Przemysław Kostrzewa ze studia Volframe, rozgrywka będzie koncentrować się przede wszystkim na eksploracji, rozwiązywaniu zagadek, różnych interakcjach ze światem gry oraz odkrywaniu wątków fabularnych. W polskiej wersji językowej filmu wprowadzającego w historię oraz w samej grze narratorem jest lektor Mirosław Utta – znany z polskiej wersji językowej w serii S.T.A.L.K.E.R.

– Nietypowe połączenie horroru oraz gry logicznej z perspektywą pierwszoosobową, zapewnić ma zwiększony poziom realizmu i powiązania ze światem przedstawionym. Rzeczywistość otaczająca gracza będzie się aktywnie zmieniać, przez co będzie musiał uważać na podejmowane ruchy, mając na uwadze, że na drodze mogą pojawić się potwory i innego typu niebezpieczeństwa. Mamy ambicje zaprezentować naprawdę wciągający projekt.

– podsumował Jakub Bąk