DAJ CYNK

Wiedźmin 3: Dziki Gon dostał kontrowersyjną aktualizację

Przemysław Banasiak

Gry

Wiedźmin 3: Dziki Gon dostał kontrowersyjną aktualizację

Niemal 8 lat po premierze Wiedźmin 3: Dziki Gon nadal dostaje duże aktualizacje. Najnowsza z nich naprawia sporo błędów. Jednak jedna ze zmian budzi emocje.

 

Nie ma chyba w tym kraju osoby, która chociażby nie słyszała o Andrzeju Sapkowskim i jego opowiadaniach o Wiedźminie. I tak udanej już serii jeszcze większej popularności przysporzyła trylogia gier od rodzimego studia CD Projekt RED. W efekcie dostaliśmy fanowskie filmy czy netfliksowy serial.

Nową słabością Rzeźnika z Blaviken jest... woda!

Wiedźmin 3: Dziki Gon debiutował niemal równe 8 lat temu, bo 18 maja 2015 roku. Mimo wszystko Polacy nie poddają się i cały czas ulepszają swoje dzieło. Tym razem zapowiedziano aktualizację z numerem 4.03.

Polskie studio tym razem skupiło się na poprawkach błędów i lepszej optymalizacji związanej z ray tracingiem. Prócz tego dodano obsługę Intel XeSS, czyli technologii upscalingu poprawiającej jakość obrazu. Wprowadzono też zgłaszane przez graczy sugestie, ale jedna z nich wzbudza dość duże kontrowersje.

Od teraz Geralt nie może już jeść i pić pod wodą, wyjątkiem są eliksiry oraz odwary. Powód? Większy realizm. O ile zdaniem CDPR spożywanie płynów z zakorkowanego flakonu jest możliwe, tak raczenie się kuflem piwa czy jedzenie grillowanego mięsa pod wodą jest już naciągane. Dokłada lista zmian wygląda następująco:

PC

  • Naprawiono problem, w wyniku którego ray-trace’owane cienie roślinności pojawiały się w zależności od odległości i ujęcia Geralta.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego kilkukrotne włączanie i wyłączanie odbić ze śledzeniem promieni światła oraz cieni mogło powodować pojawianie się czarnych cieni na krawędziach obiektów.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego w wersji DirectX 11 mogły pojawiać się awarie podczas uruchamiania gry lub po wczytywaniu zapisu na niektórych procesorach AMD.
  • Dodano wsparcie dla Intel Xe Super Sampling, technologii upscalingu, która wykorzystuje uczenie maszynowe do podnoszenia wydajności i jakości obrazu.
  • Naprawiono błędy w oświetleniu związane z odbiciami w przestrzeni ekranu, które pojawiały się, gdy oświetlenie globalne ze śledzeniem promieni było wyłączone.
  • Poprawiono wydajność oświetlenia globalnego ze śledzeniem promieni i odbić ze śledzeniem promieni światła.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego podczas przejeżdżania Płotką przez kałuże na ekranie mogły pojawiać się fioletowe plamy.


KONSOLE

  • Opcja postępów międzyplatformowych będzie teraz poprawnie wyświetlać konto, na które zalogowany jest gracz.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego po włączeniu trybu wydajności na PlayStation 5 na ekranie ekwipunku na postaci Geralta pojawiały się ciemne pasy lub cienie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego na konsolach nowej generacji gra mogła się chwilowo zawieszać przy tworzeniu automatycznego zapisu.
  • Wyeliminowano spadki wydajności na konsolach nowej generacji podczas korzystania z Wiedźmińskich zmysłów w Beauclair i Novigradzie.


EFEKTY WIZUALNE – PC i konsole nowej generacji

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego przy włączonej funkcji śledzenia promieni na ziemi i ścianach mogła pojawiać się siatka jasnych punktów w niektórych warunkach pogodowych.
  • Pajęcze sieci nie będą już zmieniały kolorów przy poruszaniu kamerą z włączonym trybem śledzenia promieni.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre tekstury bohaterów z przerywników filmowych mogły wydawać się nie w pełni wyrenderowane.
  • Przez czas i przestrzeń – naprawiono błąd, w wyniku którego mgła w Mrocznej Dolinie była różowa zamiast biała.


ZADANIA I ROZGRYWKA – PC i konsole nowej generacji

  • Dodano mod Next Gen Script Fixes stworzony przez Sergeanur.


ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach

  • W cieniu Wiecznego Ognia – muzyka towarzysząca zadaniu nie będzie już grać po jego ukończeniu. Gracze, którzy już doświadczyli tego problemu, będą musieli ponownie wejść do Novigradu lub do oxenfurckich kanałów, aby poprawka zadziałała.
  • Dodano opcję automatycznego stosowania olejów w walce.
  • Teraz Geralt nie może jeść i pić pod wodą (z wyjątkiem eliksirów oraz odwarów). // Nasz zespół uzgodnił, że spożywanie płynów z zakorkowanej flaszki mogłoby być możliwe, jednak wspólnie stwierdziliśmy, że wypicie kufla piwa albo zjedzenie grillowanego mięsa pod wodą jest już naciągane.


Uwaga: wypisano tu jedynie najbardziej zauważalne zmiany. Aktualizacja zawiera inne drobne poprawki, które nie znalazły się na tej liście.

Zobacz: NVIDIA uśmierca kolejną kartę. Zieloni chcą sprzedawać nowsze modele
Zobacz: BIOSTAR prezentuje miniaturową płytę główną dla Intel Raptor Lake

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: CD Projekt RED

Źródło tekstu: CD Projekt RED, oprac. własne