Porozmawiaj z PZU to nowa funkcja w Asystencie Google

Kilka miesięcy po premierze polskiej wersji Asystenta Google, PZU wdrożył w nim swojego wirtualnego doradcę. Za jego pomocą użytkownicy asystenta głosowego Google'a mogą porozmawiać z PZU o ubezpieczeniach podróżnych.

Marian Szutiak (msnet)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Porozmawiaj z PZU to nowa funkcja w Asystencie Google

Aby rozpocząć konwersację, wystarczy powiedzieć polecenie „OK Google, Porozmawiaj z PZU”. Dzięki akcji wdrożonej przez ubezpieczyciela, użytkownicy Asystenta Google mogą porozmawiać z wirtualnym konsultantem PZU na temat ubezpieczenia turystycznego. Rozwiązanie umożliwi im zapoznanie się ze wstępną ofertą oraz poznanie ceny ubezpieczenia PZU Wojażer, oszacowanej na podstawie indywidualnie dobranych parametrów. W sytuacji, gdy klient będzie zainteresowany przedstawionymi wariantami, skontaktuje się z nim konsultant infolinii PZU w celu omówienia szczegółów.

Dalsza część tekstu pod wideo

- Jako firma zaawansowana technologicznie przyglądamy się najnowszym rozwiązaniom z zakresu sztucznej inteligencji i często jako pierwsi na rynku finansowym je wdrażamy. Naszym celem jest bycie blisko klienta i umożliwienie mu szybkiego kontaktu z firmą, dlatego rozszerzamy kanały interakcji z konsumentami. Klienci coraz chętniej komunikują się z nami zdalnie, chcemy im to jeszcze bardziej ułatwić.

- powiedział Roman Pałac, prezes PZU Życie SA

Aby skorzystać z usługi, należy posiadać zainstalowaną i odpowiednio skonfigurowaną aplikację Asystent Google na swoim telefonie lub tablecie. Po powiedzeniu „OK Google” lub długim przytrzymaniu przycisku „Home”, uruchamia się Asystent. W tym momencie wystarczy już tylko wypowiedzieć komendę „Porozmawiaj z PZU”, aby połączyć się z wirtualnym doradcą. Przeprowadzi on wywiad z klientem i na podstawie indywidualnych parametrów przedstawi najbardziej optymalne warianty ubezpieczenia turystycznego.

- Wirtualny doradca PZU pozwoli klientom zaoszczędzić swój cenny czas. Na zapoznanie się z propozycją ubezpieczenia turystycznego potrzebne jest około 60 sekund. Chcemy sprawdzić, z jakim odbiorem spotka się nasz asystent. Jeśli akcja będzie się cieszyć zainteresowaniem ze strony klientów, to będziemy ją sukcesywnie rozwijać.

- powiedział Marcin Kurczab, dyrektor ds. Innowacji w PZU

Asystent Google w języku polskim jest oficjalnie dostępny od stycznia, zarówno na system Android, jak i iOS.