Strona nie działa na urządzeniach mobilnych? To w Google już się nie pojawi

Uruchamiasz nową stronę lub sklep internetowy? Upewnij się, że zawarte tam treści wyświetlają się prawidłowo na urządzeniach mobilnych, bo to właśnie wersja mobilna witryny jest od lipca automatycznie indeksowana przez wyszukiwarkę Google. Desktopową bot ignoruje.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
7
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Strona nie działa na urządzeniach mobilnych? To w Google już się nie pojawi

Jeśli na mobilnej stronie pojawią się błędy, strona nie tylko nie ma co liczyć na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, ale może nawet w ogóle nie pojawić się w Google.

Dalsza część tekstu pod wideo

Indeksowanie stron przez Google zgodnie z mechanizmem „Mobile First Index” działa od marca 2018 roku, ale do tej pory bot Google’a najpierw określał, czy dla witryny korzystniejsze będzie zindeksowanie jej wersji desktopowej, czy też mobilnej. Od lipca br. dla wszystkich nowych witryn bot z automatu indeksuje wyłącznie wersję mobilną, przyjmując, że każda nowa strona w internecie musi ją mieć.

„Zmiana dotyczy wyłącznie witryn, na które bot Google’a natyka się po raz pierwszy, czyli np. wszystkich udostępnianych pod nowymi domenami. Dlatego tak ważne jest tworzenie stron i sklepów internetowych w wersjach responsywnych, czyli takich, które działają równie dobrze zarówno na laptopach i komputerach stacjonarnych, jak i na smartfonach” – mówi Artur Pajkert z Linuxpl.com.

Według przedstawiciela Linuxpl zmiana wprowadzona przez Google wynika z faktu, że prawie wszystkie nowe strony internetowe są już obecnie przystosowane do działania na urządzeniach mobilnych

Twórcy stron WWW, które prawidłowo wczytują się na urządzeniach mobilnych, nie muszą się obawiać. Google będzie za to wysyłać ostrzeżenia - przez Google Search Console - dla webmasterów, których strony nie wczytują się prawidłowo w urządzeniu mobilnym. Zmiana w sposobie indeksowania nowych stron przez Google to naturalna konsekwencja wcześniejszej polityki tej firmy, której celem jest zachęcenie właścicieli stron do tworzenia wersji mobilnych