YouTube testuje nową wersję reklam. Te mają być szczególnie trudne do zablokowania przez wtyczki typu AdBlock.
YouTube wiele robi, aby albo przekonać nad do korzystania z abonamentu Premium, albo do oglądania reklam. Walka trwa i użytkownicy wciąż znajdują sposoby, aby obejść blokady serwisu, ale Google też nie złożył jeszcze broni. Nowe reklamy mają być trudne do zablokowania.
Informacje o nowych reklamach przekazał twórca aplikacji SponsorBlock, która służy do przeskakiwania bloków sponsorowanych w filmach na YouTubie. Ujawnił on, że YouTube testuje nowe reklamy, które do filmów dodawanie są po stronie serwera. Co to zmienia? Takie reklamy nie są osobnym bytem, a integralną częścią filmu, a przez to są dużo trudniejsze do zablokowania.
Na razie nowe reklamy są testowane w wąskim gronie użytkowników, ale to prawdopodobnie tylko kwestia czasu, aż będą na szerszą skalę wykorzystywane w serwisie. Trudno jednoznacznie zadeklarować, że będą one nie do zablokowania. Użytkownicy wielokrotnie udowodnili, że ograniczenia YouTube'a da się obejść. Czy tak samo będzie w tym przypadku? Nie wiadomo. Na pewno nowe reklamy będą trudniejsze do zablokowania niż dotychczasowe.
Zobacz: YouTube utrudnia życie użytkownikom. Nie da się obejrzeć filmu
Zobacz: YouTube wygląda dziwnie? To nie błąd, to nowość
Źródło zdjęć: Alex Photo Stock / Shutterstock.com
Źródło tekstu: 9to5Google