YouTube usprawnia reklamy w trakcie filmów. Ma być lepiej dla widzów i twórców

Google zapowiedział zmiany w systemie wyświetlania reklam w trakcie filmów na YouTube, które mają na celu poprawę komfortu oglądania dla widzów oraz zwiększenie możliwości zarobkowych dla twórców. Kluczową modyfikacją jest inteligentniejsze umiejscawianie reklam, które od maja będą pojawiać się w bardziej naturalnych momentach, minimalizując zakłócenia odbioru treści.

Marian Szutiak (msnet)
6
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
YouTube usprawnia reklamy w trakcie filmów. Ma być lepiej dla widzów i twórców

Koniec z reklamami w środku zdania

Gigant z Mountain View zauważył, że dotychczasowe automatyczne umiejscawianie reklam, tak zwanych "boksów reklamowych", często prowadziło do ich pojawiania się w nieodpowiednich momentach, na przykład w środku zdania. Takie sytuacje negatywnie wpływały na doświadczenia widzów, co mogło skutkować porzuceniem oglądania filmu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zapewnianie widzom coraz lepszych wrażeń i pomaganie twórcom w zarabianiu na platformie zawsze mają dla nas wysoki priorytet. Dlatego udoskonalamy reklamy w trakcie filmu.

- YouTube

Inteligentne umiejscawianie reklam

Nowe rozwiązanie polega na wykorzystaniu algorytmów, które analizują treść filmu i identyfikują naturalne przerwy w narracji. Dzięki temu reklamy będą wyświetlane w momentach, które w mniejszym stopniu zakłócają odbiór treści.

Co to oznacza dla twórców?

Dla twórców, którzy korzystają z automatycznych boksów reklamowych, zmiany te nie wymagają żadnych działań. System YouTube będzie nadal optymalizować umiejscowienie reklam, dbając o ich efektywność i minimalizując negatywny wpływ na wrażenia widzów.

Twórcy, którzy ręcznie umieszczają reklamy w swoich filmach, mogą skorzystać z dodatkowych narzędzi dostępnych w Centrum pomocy YouTube. Dzięki nim będą mogli lepiej kontrolować umiejscowienie reklam i dostosowywać je do charakteru swoich treści.

Większe możliwości zarobkowe

Google przekonuje, że inteligentniejsze umiejscawianie reklam na YouTube przyczyni się do zwiększenia liczby wyświetleń filmów, co z kolei przełoży się na większe zarobki dla twórców. Poprawa komfortu oglądania ma zachęcić widzów do pozostania na platformie i oglądania większej liczby filmów.

Zmiany wprowadzone w serwisie  YouTube mają na celu znalezienie kompromisu między interesami widzów a twórców. Inteligentne umiejscawianie reklam ma poprawić komfort oglądania, nie rezygnując z możliwości zarabiania na platformie.