Xbox Series X, Xbox Series S - oto pełna lista gier wspierających ray tracing
Nowe konsole to nowe możliwości techniczne, a jeśli chodzi o gry, ostatnim krzykiem mody jest ray tracing, czyli "śledzenie promieni". Wiemy już, które tytuły na konsole Xbox Series wspierają ten efekt wizualny.

Microsoft zastosował w obydwu nowych konsolach podzespoły mogące sprostać wymaganiom stawianym przez ray tracing, co ma przełożyć się na zwiększenie komfortu rozrywki. Śledzenie promieni dodaje do niej zaawansowane efekty związane ze światłem, a co za tym idzie - cieniami, odbiciami, itp. Oczywiście im bardziej zaawansowane efekty, tym więcej zasobów jest używanych jest w celu ich generowania, ale Microsoft zastosował rozwiązanie o nazwie Hardware Accelerated DirectX Raytracing (DXR), wspierane przez konsole, a mające zapewnić najlepsze efekty bez odczuwalnego dla graczy spadku wydajności.
Produkcje, które już teraz mają wsparcie dla ray tracingu, to:



- Bright Memory: Infinite
- Call of Duty: Black Ops Cold War
- Call of the Sea Chorus: Rise as One
- Devil May Cry 5 Special Edition (tylko Xbox Series X)
- Enlisted
- Forza Motorsport
- Gears 5
- Halo Infinite
- Maneater
- NBA 2K21
- Observer: System Redux
- Poker Club
- RIDE 4
- S.T.A.L.K.E.R. 2
- The Medium
- Watch Dogs Legion
Oczywiście na tych tytułach się nie skończy. Kolejne tygodnie przyniosą wsparcie dla kolejnych produkcji - ich twórcy muszą je dostosować do zgodności z ray tracingiem. Z kolei gracze, aby wykorzystać pełnię ich możliwości, powinni używać monitorów i telewizorów 4K, najlepiej z odświeżaniem 120 Hz.