PKP Intercity rozwija aplikację mobilną. Zmiany wchodzą już dziś

PKP Intercity nie ustaje w dalszym rozwoju swojej aplikacji. Najnowsze zmiany spodobają się posiadaczom biletów okresowych oraz Kart Intercity dla firm.

Patryk Łobaza (BlackPrism)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
PKP Intercity rozwija aplikację mobilną. Zmiany wchodzą już dziś

Aplikacja mobilna PKP Intercity cieszy się rosnącą popularnością wśród pasażerów. W 2023 roku ze sklepów Google Play i App Store pobrano ją 1,1 mln razy. Przełożyło się to na sprzedaż 2,7 mln biletów o wartości przekraczającej 160 mln zł.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nowe funkcje w PKP Intercity

Od 8 stycznia w aplikacji możliwe jest pobranie rezerwacji do biletów okresowych zakupionych w kasie biletowej oraz Kart Intercity. Wcześniej podróżny musiał udać się do kasy lub pobrać rezerwację miejsca na stronie przewoźnika. Teraz uzyskuje miejscówkę poprzez kilka kliknięć w aplikacji. Dodatkowo dla posiadaczy Kart Intercity i biletów okresowych przewoźnik udostępnił w aplikacji opcję dokupienia wraz z rezerwacją biletu na przewóz roweru, psa lub bagażu.

W ubiegłym roku sprzedaliśmy dzięki aplikacji blisko 3 mln biletów o wartości przekraczającej 160 mln zł. To dla nas wyraźny sygnał, by dalej rozwijać ten kanał sprzedaży zdalnej. Dlatego wprowadzamy kolejne ułatwienia dla podróżnych, tym razem w obszarze biletów miesięcznych i kart przeznaczonych dla firm. Na pierwszym miejscu stawiamy potrzeby pasażerów i staramy się do nich dostosować

– powiedział Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.

Przewoźnik rozwija nie tylko aplikację, lecz także serwis internetowej sprzedaży biletów. Wprowadzony w październiku zeszłego roku system e-IC 2.0 w wersji beta oferuje intuicyjną ścieżkę zakupową, odnowiony design i wiele funkcjonalności. Do najważniejszych z nich należą m.in. planowanie podróży „tam i z powrotem”, profile zakupowe oraz możliwość dodania biletu do kalendarza. Platforma podpowiada również najlepszą dla podróżnych ofertę, która jest dopasowana do ich indywidualnych potrzeb.

PKP Intercity rozwija aplikację mobilną. Zmiany wchodzą już dziś

Rozszerzana jest także współpraca z zewnętrznymi partnerami. W ramach ujednoliconych warunków sprzedaży spółka sprzedała już ponad 8 mln biletów o wartości blisko 350 mln zł. PKP Intercity współpracuje z takimi platformami jak KOLEO, e-podróżnik, Skycash, Jakdojade.pl czy mPay. Podpisała także umowy m.in. z Infobus oraz eTravel, za pośrednictwem których sprzedaż ruszy jeszcze w tym roku.