DAJ CYNK

Biedronka zmienia sposób oznaczania cen. Oto, co musisz wiedzieć

Damian Jaroszewski (NeR1o)

Prawo, finanse, statystyki

Biedronka zmienia sposób oznaczania cen. Oto, co musisz wiedzieć

Biedronka wprowadziła zmiany, które klienci zobaczyć przy każdej promocji w sklepie, także w gazetkach.

Od początku 2023 roku weszła unijna dyrektywa Omnibus, która między innymi nakazuje sklepom informowanie o najniższej cenie danego produktu 30 dni przed promocją. Wiele sklepów początkowo nie wiedziało, jak dokładnie wyegzekwować nowe przepisy. Wśród nich była Biedronka, która stosowała własne oznaczenie, ale z tym już koniec — informuje serwis wiadomoscihandlowe.pl.

Biedronka zmienia oznaczenia promocji

Początkowo Biedronka stosowała własne oznaczenie. Przy promocyjnej cenie widniała informacja o cenie referencyjnej. Rzecz w tym, że sklep w żaden sposób nie tłumaczył, co ona oznacza. Tymczasem cena referencyjna to była właśnie najniższa cena z 30 dni przed promocją. Takie oznaczenia nie podobały się UOKiK-owi, który już na początku roku zwracał na to uwagę.

Ostatecznie urzędnicy zaprezentowali konkretne wytyczne, jak mają być prezentowane ceny na 30 dni przed promocją. W związku z tym Biedronka musiała wprowadzić zmiany. Początkowo sklep informował, czym jest cena referencyjna, a ostatecznie z tego nazewnictwa kompletnie zrezygnował. Aktualnie w gazetkach i sklepach znajduje się informacja o najniższej cenie z 30 dni przed obniżką.

Prawnik Biedronki przyznał, że wprowadzona zmiana spowodowana jest właśnie wytycznymi UOKiK-u.

Zobacz: Biedronka straszy dziwnymi komunikatami. Wyjaśniamy
Zobacz: Biedronka z nową usługą. Wystarczy słowo przy kasie

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: własne

Źródło tekstu: WiadomościHandlowe.pl, oprac. własne