Tytanowy Amazfit Falcon jest dostępny w Polsce, cena jednak nie zachęca

Najbardziej zaawansowany smartwatch firmy Zepp Health – Amazfit Falcon – po cichu wszedł do sprzedaży w Polsce. Na razie jest dostępny tylko w sklepie marki i nie wiadomo, czy trafi do szerszej dystrybucji w naszym kraju.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
4
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Tytanowy Amazfit Falcon jest dostępny w Polsce, cena jednak nie zachęca

Amazfit Falcon zadebiutował w połowie października i od razu trafił do dystrybucji na europejskich rynkach – można go było np. kupić na niemieckim Amazonie, ale niestety nie w Amazon.pl. W Polsce smartwatch nie miał swojej oficjalnej premiery, nie zaistniał nawet w informacjach prasowych producenta. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Tymczasem okazuje się, że Amazfit Falcon wszedł już po cichu do sprzedaży w naszym kraju. Można go kupić w internetowym sklepie www.amazfitpolska.pl – jest to oficjalny kanał sprzedaży marki Amazfit w Polsce, polecany przez producenta, a prowadzony przez dystrybutora NTT System. 

W tym sklepie Amazfit Falcon dostępny jest za 2499 zł. Dla porównania europejska cena wynosi niecałe 500 euro, czyli około 2360 zł (wg obecnego kursu, w dniu premiery około 2400 zł). Nie wiadomo jeszcze, czy zegarek trafi do szerszej sprzedaży w dużych sklepach z elektroniką. Na pewno dość wysoka cena stanowi barierę w popularności tego modelu w naszym kraju.

Tytanowy Amazfit Falcon jest dostępny w Polsce, cena jednak nie zachęca

Amazfit Falcon jak Garmin Fenix

Amazfit Falcon to multi-sportowy smartwatch klasy premium, którym producent stara się konkurować z popularną serią zegarków Garmin Fenix, choć funkcjonalnie dzieli je przepaść.

Czym więc kusi Amazfit? Falcon ma solidny, jednoczęściowy korpus z tytanu TC4 i zapewnia bardzo dużą odporność na warunki zewnętrzne, w tym temperatury od -40 do 70 stopni C, wstrząsy, wilgoć czy zasolenie. Koperta o wymiarach 49,45 x 47,2 x 12,95 mm zapewnia wodoszczelność na poziomie 20 ATM (200 m). 

Tytanowy Amazfit Falcon jest dostępny w Polsce, cena jednak nie zachęca

Szafirowe szkło zegarka (twardość 9 w 10-stopniowej skali Mohsa) osłania ekran AMOLED o przekątnej 1,28 cala, rozdzielczości 416 x 416 i zagęszczeniu 326 ppi. Jasność wyświetlacza sięga nawet 1000 nitów, sprawdzi się więc w terenie nawet w środku lata.

Amazfit Falcon został bogato wyposażony w czujniki. Pierwsze skrzypce gra sześcioelementowy sensor BioTracker 3.0, mierzący puls i nasycenie krwi tlenem. Zegarek oferuje także sześciosystemowe i dwuzakresowe pozycjonowanie GNSS, a łączność zapewnia Wi-Fi 2,4 GHz i Bluetooth 5.0 BLE.

Aktywni użytkownicy Falcona mogą wybierać spośród 159 dyscyplin sportowych, w tym pływackich z użyciem pulsometru. Dla 11 dyscyplin posiadacze zegarka mogą też tworzyć własne szablony treningowe.

Tytanowy Amazfit Falcon jest dostępny w Polsce, cena jednak nie zachęca

W treningach pomaga funkcja Zepp Coach wspomagana AI, a dodatkową motywacje dostarczą funkcja PeakBeats, która monitoruje wszystkie aktywności i określa efekt treningów, obciążenie i czas potrzebny do regeneracji. Wyniki można synchronizować z serwisami Strava, Adidas Runtastic, Google Fit i Apple Health. 

Zegarek Amazfit Falcon może połączyć się przez Bluetooth z zaawansowanymi urządzeniami treningowymi, takimi jak pasy do pomiaru tętna i rowerowe mierniki mocy.

Nie brakuje oczywiście pomiarów zdrowotnych, w tym analizy snu, stresu i oddechu. Dodatkowe funkcje zapewnia też możliwość instalowania aplikacji stworzonych dla systemu Zepp OS, który zarządza zegarkiem.

Tytanowy Amazfit Falcon jest dostępny w Polsce, cena jednak nie zachęca

Falcon sprawdzi się także jako pomoc dla turysty. Prosta funkcja bezmapowej nawigacji umożliwia powrót po zapisanym śladzie lub wędrówkę po wgranej z aplikacji trasie. 

Akumulator o pojemności 500 mAh zapewni 14 dni pracy, a w trybie oszczędnym – nawet 30 dni.