DAJ CYNK

Jak zarobić na pandemii? ClickMeeting pobił rekord

Anna Rymsza (Xyrcon)

Wydarzenia

ClickMeeting rekordowe wyniki

Pandemia pogoniła nas do cyfryzacji wielu aspektów życia, nie dziwi więc, że wzrosła liczba spotkań online. O ile? ClickMeeting zanotował w 2021 roku wzrost o ponad 320% w porównaniu do czasów sprzed pandemii.

Webinary, wideokonferencje i transmisje – mam ich w kalendarzu kilka razy więcej niż spotkań twarzą w twarz. W czasie, gdy stacjonarne biznesy mają masę problemów, zarabiają ci, którzy umożliwiają wirtualne spotkania. ClickMeeting jest jedną z nich.

232 spotkania na godzinę, najczęściej we wtorek po południu

Na platformie ClickMeeting w 2021 roku odbyło się 1,9 mln spotkań i wydarzeń online. Wzięło w nich udział w sumie 26,6 mln użytkowników. To więcej, niż liczy populacja Australii. Średnio w tygodniu odbywało się 39 tysięcy spotkań. Gdyby były prowadzone przez całą dobę i 7 dni w tygodniu, to daje rekordowe 232 spotkania na godzinę!

Zobacz: Jaką kamerę internetową wybrać? Sprawdziłam 6 modeli do biura i dla streamerów

Najwięcej spotkań na platformie ClickMeeting miało charakter edukacyjny. Szkolenia, zajęcia językowe i doskonalenie zawodowe stanowiły 41% wszystkich spotkań i wydarzeń. Ten trend było widać także w 2020 roku i pewnie zostanie z nami na stałe. 11% wszystkich wydarzeń stanowiły treningi zawodowe i zajęcia z języków obcych. Widać więc, że mimo pewnych trudności nie przestajemy szukać nowych kompetencji.

Spotkania projektowe, burze mózgów w zespołach, negocjacje biznesowe, spotkania zarządów i tym podobne, bez których żadne szanujące się „korpo” nie może funkcjonować, również przeniosły się do sieci. W 2021 roku stanowiły 12% spotkań ClickMeeting. Wśród nich znalazły się też wywiadówki i inne spotkania z rodzicami, organizowane przez placówki oświatowe. Webinary stanowiły niemal 20% spotkań online na platformie ClickMeeting, w tym 16% wspierało sprzedaż bezpośrednią. To zjawisko idzie w parze z rozwojem e-commerce oraz marketingu internetowego i działań PR w sieci.

Zobacz: Ericsson: W 2025 roku spędzimy online o 10 godzin tygodniowo więcej niż teraz

Trudno znaleźć typ spotkania online, którego nie było na ClickMeeting. W 2021 roku odbywały się nawet wydarzenia wielkoskalowe. ClickMeeting umożliwia podłączenie się 10 tysiącom widzów. Takich webcastów było w 2021 roku ponad 1,1 tysiąca. Ta kategoria również zyskuje popularność.

Najczęściej spotkania organizowane były we wtorek, popularnością cieszy się też środa i czwartek. Zresztą trudno się dziwić – w poniedziałek większość ludzi jeszcze nie ogarnia, a w piątek myślą o weekendzie, a nie o pracy, nauce czy zakupach. Najwięcej spotkań było planowanych na 15:00 i 16:00, choć popularna jest też niewyobrażalna 7 rano. To pewnie mieszanka odpraw odbywających się przed pracą i porannych treningów.

Spotkania są też coraz dłuższe – w ciągu dwóch lat rozciągnęły się z 66 do 98 minut (średnio). I teraz pytanie: czy spotkania wydłużają się, mimo że jesteśmy nimi już zmęczeni, czy właśnie dlatego? Czy mamy ich dość do tego stopnia, że załatwienie wszystkiego online zajmuje coraz więcej czasu? A może załatwiamy na nich więcej, bo mniej się spotykamy na żywo?

To rok 2020 przyspieszył tempo digitalizacji komunikacji, jednak 2021 pokazał, iż wydarzenia online na stałe wpisały się w naszą codzienność. Zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy wydarzeń online, w roku 2021 zyskali świadomość swoich potrzeb.

Więcej szczegółów można znaleźć w raporcie „State of Online Events 2021”, przygotowanym przez ClickMeeting. A co Ty sądzisz o spotkaniach online?

Ankieta
21%
29%
7%
18%
12%
14%

Wszystkich głosujących: 181

Źródło ankiety: Jak zarobić na pandemii? ClickMeeting pobił rekord

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock

Źródło tekstu: ClickMeeting