Blokowanie po IMEI w Idei
Od 1. stycznia w sieci Idea dostępna jest nowa usługa polegająca na nieodpłatnym blokowaniu numerów IMEI skradzionych telefonów komórkowych na życzenie ich użytkowników. W ciągu pierwszej dekady stycznia 2005 r. skorzystało z niej już 365 klientów sieci Idea (średno ok. 55 osób dzienie).
Od 1. stycznia w sieci Idea dostępna jest nowa usługa polegająca na nieodpłatnym blokowaniu numerów IMEI skradzionych telefonów komórkowych na życzenie ich użytkowników. W ciągu pierwszej dekady stycznia 2005 r. skorzystało z niej już 365 klientów sieci Idea (średno ok. 55 osób dzienie).
Zlecenie zablokowania/odblokowania numeru IMEI abonent/użytkownik musi złożyć osobiście (lub osoba przez niego upoważniona) w każdym punkcie sprzedaży sieci Idea (autoryzowany przedstawiciel - dealer, salon firmowy i franchisingowy, Telepunkt). Klient musi udać się do punktu Idea i tam podpisać formularz zgłoszenia zablokowania/odblokowania urządzenia końcowego.
Zlecenie blokady w sieci IDEA skutkuje blokadą we wszystkich trzech sieciach komórkowych działających na terenie Polski.
Zablokowanie może zlecić abonent (oferty postpaid) lub użytkownik (oferty prepaid) sieci Idea spełniający wszystkie poniższe warunki:
1. Posiada aktywny numer telefonu (MSISDN) w sieci Idea w momencie składania zlecenia.
2. Potwierdza zgodność danych osobowych z danymi znajdującymi się w systemie billingowym poprzez przedstawienie:
• dowodu osobistego oraz,
• innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, np.: prawo jazdy, paszport itp.
3. Przedstawia potwierdzenie zgłoszenia kradzieży terminala na Policji.
4. Przedstawia dokumenty, które potwierdzają prawo własności do blokowanego urządzenia oraz jego numer IMEI:
• faktura VAT/paragon fiskalny, lub
• umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych, lub
• aneks do umowy, lub
• umowa kupna-sprzedaży lub darowizny wraz z pierwotnym dowodem własności (faktura, paragon).
W przypadku, gdy na w/w dokumentach nie jest podany numer IMEI, należy przedstawić karte gwarancyjna.
5. Podpisze Oświadczenia osoby zgłaszającej stanowiącego cześć Formularza zgłoszenia zablokowania/odblokowania urządzenia końcowego.
UWAGA!
Użytkownik prepaid musi być zarejestrowany, aby można było zweryfikować jego dane - w przypadku niezarejestrowanego użytkownika usług prepaid w Idei - zarejestrowanie się jest warunkiem przyjęcia zlecenia blokady numeru IMEI jego skradzionego telefonu.
Zablokowanie może zlecić również pełnomocnik firmy lub osoba upoważniona przez abonenta – zgodnie z obowiązującymi w regulaminie zasadami ogólnymi.
Zlecenie odblokowania urządzenia końcowego (np. w przypadku odnalezienia urządzenia) może złożyć wyłącznie osoba, która zleciła zablokowanie. W związku z powyższym osoba zgłaszająca odblokowanie musi:
1. Potwierdzić dane na formularzu zgłoszenia zablokowania z danymi widniejącymi w:
• dowodzie osobistym oraz
• innym dokumencie stwierdzającym tożsamość, np.: prawo jazdy, paszport itp.
2. Podpisać Oświadczenia osoby zgłaszajacej.
Odblokowanie w sieci Idea skutkuje odblokowaniem u wszystkich operatorów działających na terenie Polski. Jeśli abonent zgłosił blokadę dodatkowo u innego operatora, konieczne będzie zlecenie odblokowania również u tego operatora.
W przypadku jeżeli Klient zgłasza kradzież karty SIM jest on dodatkowo informowany przez konsultantów BOK i BOP o możliwości blokowania numeru IMEI.