Comperia.pl publikuje wyniki za 1H2021. Spółka stawia na e-commerce, kredyty i ubezpieczenia

W pierwszym półroczu tego roku wszystkie trzy główne obszary działalności Grupy Comperia.pl (reklama efektywnościowa, sprzedaż ubezpieczeń i pośrednictwo finansowe online) odnotowały wzrost w porównaniu z trudnym, pandemicznym rokiem 2020. Spółka stawia na markę Comfino.pl i rozwój finansowania zakupów e-commerce oraz kredytów gotówkowych (marka ComperiaRaty).

Marian Szutiak (msnet)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Comperia.pl publikuje wyniki za 1H2021. Spółka stawia na e-commerce, kredyty i ubezpieczenia

Grupa Comperia.pl odnotowała w pierwszym półroczu 2021 roku 70% wzrost przychodów skonsolidowanych, a skonsolidowana EBITDA wzrosła 14-krotnie w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku. Grupa prowadzi portale i porównywarki finansowe (Comperia.pl, Compero.pl), jak również portal technologiczny Telepolis.pl. W segmencie reklamy efektywnościowej spółka zanotowała 5-krotny wzrost EBITDA (rok do roku). Jednocześnie zanotowała 89% wzrost przychodów względem pierwszego półrocza roku poprzedniego.

Dalsza część tekstu pod wideo

Comperia stawia na e-commerce

W projekcie ComperiaRaty, w obszarze finansowania e-commerce, wydzieliliśmy nową markę – Comfino.pl. To pierwsza platforma finansowania zakupów online, która pozwala klientom indywidualnym i firmowym wybrać najbardziej dogodną dla nich formę finansowania. Dokonaliśmy pierwszych wdrożeń Comfino.pl.

– czytamy w raporcie

Chodzi między innymi o medyczny marketplace Kliniki.pl, który umożliwia pacjentom umawianie wizyt czy zabiegów w klinikach, gabinetach lekarskich czy kosmetycznych oraz ośrodkach rehabilitacji.

Spółka zdradziła też plany na najbliższe kwartały.

Konsekwentnie koncentrujemy się na rozwoju naszych dwóch linii biznesowych – finansowania kredytów gotówkowych on-line w ComperiaRaty oraz na rozwoju płatności e-commerce w Comfino.pl. Szczególny nacisk kładziemy na rozwój finansowania zakupów w sektorze e-commerce.

– powiedział Szymon Fiecek, członek zarządu Comperia.pl SA

Comperia.pl publikuje wyniki za 1H2021. Spółka stawia na e-commerce, kredyty i ubezpieczenia

Sukcesu tych projektów przedstawiciele Grupy Comperia.pl upatrują w dotychczasowym doświadczeniu w pozyskiwaniu klienta internetowego. Spółka udziela już finansowania i ma pierwszych klientów.

Posiadamy proof of concept, a dzięki kilkunastoletniej eksploracji sprzedaży usług finansowych w Internecie wiemy, co się sprawdza. Działające już mechanizmy przekładamy teraz na kolejne segmenty rynku.

– dodał Szymon Fiecek

Ważne partnerstwa

W obszarze finansowania zakupów e-commerce partnerem Grupy Comperia.pl zostały Alior Bank, fintech Brutto.pl, dostarczający usługę nanofaktoringu oraz limitu zakupowego dla firm, a także czeski fintech TWISTO, dostarczający klientom indywidualnym usługę płatności odroczonych. Klienci Comfino.pl mogą skorzystać również z finansowania oferowanego przez AS INBANK S.A.

ComperiaRaty pozostaje marką dedykowaną kredytom gotówkowym udzielanym online. W tym obszarze grono partnerów powiększyło się o prężnie działający na polskim rynku fintech Smartney, należący do francuskiej grupy Oney Bank, oraz AS INBANK S.A.