DPD ma problem z obsługą klienta. Zbuntowała się
Firma DPD postanowiła skorzystać ze sztucznej inteligencji w przypadku kontaktów z klientem. Nie wyszło im to najlepiej.

Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji można było się domyślać, że niektóre zawody zostaną w pełni zautomatyzowane, a człowieka zastąpi sztuczna inteligencja. Jako pierwsze miały być profesje Internetowe, jak na przykład kontakt z klientem. Coraz częściej na wiadomości konsumentów odpowiada sztuczna inteligencja. Firmie DPD nie wyszło to na dobre.
Chatbot DPD używa niecenzuralnych słów i obraża firmę
Ostatnio klienci firmy kurierskiej DPD mogli przekonać się, że podczas próby kontaktu z biurem obsługi klienta, na ich wiadomości odpowiadał chatbot bazujący na sztucznej inteligencji. Szybko okazało się, że bot jest mało pomocny ze względu na "brak dostępu do informacji".



Parcel delivery firm DPD have replaced their customer service chat with an AI robot thing. It’s utterly useless at answering any queries, and when asked, it happily produced a poem about how terrible they are as a company. It also swore at me. 😂 pic.twitter.com/vjWlrIP3wn
— Ashley Beauchamp (@ashbeauchamp) January 18, 2024
Znudzony klient postanowił zabawić się ze sztuczną inteligencją. Poprosił ją na przykład o napisanie nieprzychylnej opinii o DPD, z czym bot nie miał żadnych problemów. Następnie spróbował wymusić na AI użycie niecenzuralnych słów. Początkowo sztuczna inteligencja nie chciała spełnić żądania, lecz bardzo szybko dała się przekonać.
DPD powinno nie tylko popracować nad swoim botem pod kątem obsługi klienta, lecz również wysłać go na kurs pisania haiku, gdyż nie poszło mu to najlepiej.