Lepiej to sprawdź w telefonie. Żeby się potem nie zdziwić opłatami

Nieoczekiwany błąd w aplikacji Sklepu Play sprawia, że znika lista opłacanych subskrypcji, a co za tym idzie m.in. możliwość ich anulowania.

Piotr Urbaniak (gtxxor)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Lepiej to sprawdź w telefonie. Żeby się potem nie zdziwić opłatami

Jeśli masz telefon z Androidem, to możesz w łatwy sposób sprawdzić, jakie subskrypcje są aktywne na twoim koncie Google. Wystarczy odwiedzić odpowiednią zakładkę, tj. właśnie Subskrypcje, w aplikacji Sklepu Play, po otwarciu menu konta.

Dalsza część tekstu pod wideo

Rzecz w tym, że, jak donosi serwis „9to5Google”, w ostatnich dniach rzeczona funkcja zaczęła z jakiegoś powodu szwankować. Awaria objawia się wyświetlaniem pustej listy albo uniemożliwieniem edycji parametrów poszczególnych usług, co tak czy siak prowadzi do utraty opcji zarówno ich anulowania, jak i zmiany metody płatności.

Sklep Play „gubi” opłacane subskrypcje

Problem zdaje się leżeć po stronie serwera i ponoć dotyka tylko wybranych użytkowników. Niemniej zdecydowanie warto o nim wiedzieć. Głównie dlatego, by przypadkiem nie zapłacić za niechcianą już usługę, czy nie naciąć się na szkodliwe oprogramowanie wprowadzające abonament po kryjomu.

Na szczęście jest też proste rozwiązanie. Wystarczy odwiedzić ten adres, czyli przeglądarkową wersję listy usług. Tutaj wszystko działa w porządku, a funkcje edycji pozostają dostępne.

Google na razie nie komentuje sprawy, ale też może tego w ogóle nie zrobić, jedynie zakulisowo wdrażając poprawkę – spekuluje źródło. Jak jednak podkreślono, zarządzanie subskrypcjami to kwestia bardzo ważna i nie powinna być odkładana na później.

Redakcja pozwoli sobie nadmienić, że słuszną praktyką jest posiadanie karty płatniczej, choćby wirtualnej, dedykowanej opłacaniu usług internetowych. Wtedy wszystko jak na dłoni ujawnia historia transakcji.