Orange Finanse zmienia nazwę na Kompakt Finanse. Z czasem projekt zostanie stopniowo wygaszony
15 kwietnia 2019 roku Orange Finanse zmieni nazwę na Kompakt Finanse. Projekt jednak nie będzie dalej rozwijany pod nową nazwą, a klienci otrzymają możliwość przejścia na główną platformę bankowości elektronicznej i mobilnej mBanku.

Wraz z końcem 2018 roku mBank zakończył współpracę z Orange w ramach projektu Orange Finanse, co zapowiedziano już w czerwcu ubiegłego roku. Teraz mBank poinformował klientów usługi, jakie będą jej dalsze losy.



Zmiana nazwy platformy
14 kwietnia bieżącego roku Orange Finanse zmieni nazwę na Kompakt Finanse, produkty bankowe dostarcza mBank. Jednocześnie zmieni się adres strony informacyjnefo banku oraz serwisu transakcyjnego na www.kompaktfinanse.pl. Nie zmienią się za to dane dostępowe do konta, takie jak identyfikator i hasła, a także sposób logowania oraz funkcjonalność serwisu. Wszystko ma działać tak, jak dotychczas.
Projekt będzie stopniowo wygaszany
mBank nie będzie rozwijał projektu po zmianie nazwy. Wręcz przeciwnie, będzie on stopniowo wygaszany. Klienci usługi otrzymują specjalną ofertę przeniesienia na główną platformę bankowości elektronicznej i mobilnej mBanku. Dotyczy to również osób posiadających kredyty. W mBanku będą mogli z nich korzystać na dotychczasowych zasadach (z identycznym limitem i takim samym lub niższym oprocentowaniem). W zależności od aktywności klienta, bank wypłaci też bonus za samo przeniesienie produktów. W przypadku karty kredytowej będzie to minimum 50 zł, a za transfer konta osobistego - do 260 zł.
Zostanie też wyłączona dotychczasowa aplikacja mobilna, z której korzystają klienci Orange Finanse. Dodatkowo, bank będzie rozwiązywać umowy z klientami niezainteresowanymi przejściem na główną platformę mBanku.
Ponad 412 tysięcy klientów
Z platformy Orange Finanse korzystało na koniec ubiegłego roku ponad 412 tys. osób, z czego około 80 tys. było jednocześnie klientami mBanku. W ostatnim kwartale do elektronicznych systemów banku zalogowało się przynajmniej raz w miesiącu niecałe 10% wszystkich klientów. O planowanych przez mBank zmianach klienci dowiedzą się między innymi za pośrednictwem strony informacyjnej i komunikacji bezpośredniej (listy, e-maile, komunikaty w serwisie elektronicznym, wiadomości w aplikacji mobilnej). Szczegółowe informacje na ten temat uzyskają także na infolinii banku i w jego placówkach.