Pekao z ważnym apelem do klientów. Chodzi o aplikację
Bank Pekao S.A. wydał pilny komunikat dla wszystkich klientów. W nim ostrzega przed wyrafinowanym oszustwem.

Nie jest żadną tajemnicą, że klienci wielu polskich banków często trafiają na celownik oszustów. Dlatego też instytucje finansowe często przypominają o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a także przestrzegają przed nowymi metodami naciągaczy. Właśnie w tej sprawie pilny komunikat wydał Bank Pekao S.A.
Bank Pekao ostrzega klientów
Bank Pekao S.A. ostrzega klientów przed nowym oszustwem. Do wielu osób zaczęły trafiać podejrzane SMS-y, w których cyberprzestępcy informują o wygaśnięciu aplikacji mobilnej PeoPay i możliwej blokadzie konta. W wiadomości znajduje się link, który prowadzi do fałszywej strony internetowej, której zadaniem jest wyłudzenie danych logowania klientów.


![Monitor VIEWSONIC VX3218C-2K 32" 2560x1440px 180Hz 1 ms [MPRT] Curved](https://www.mediaexpert.pl/media/cache/resolve/gallery_xml/images/66/6620120/Monitor-VIEWSONIC-VX3218C-2K-front.jpg)
Jeśli podamy na niej swój login oraz hasło przestępcy uzyskają dostęp do naszego rachunku bankowego, a my stracimy pieniądze.
- przestrzega Pekao.
Dlatego też Bank Pekao S.A. po raz kolejny przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, którymi należy się kierować, aby zminimalizować ryzyko utraty pieniędzy. Najważniejsze z nich to:
- Aktualizuj aplikację PeoPay tylko za pośrednictwem oficjalnym sklepów z aplikacjami (Google Play i App Store).
- Nie loguj się do bankowości mobilnej za pośrednictwem linków przesłanych w wiadomościach SMS i e-mail.
- Nie podawaj pełnego hasła do bankowości mobilnej. W Pekao jest ono maskowane, więc należy podać tylko niektóre znaki.
- W trakcie logowania korzystaj z uwierzytelniania dwuskładnikowego.
- Nie potwierdzaj transakcji, które nie zostały przez Ciebie zlecone.
- Jeśli masz wątpliwości co do otrzymanej wiadomości, to skontaktuj się z infolinią banku pod numerem +48 519 222 222.
- Nie oddzwaniaj na numer telefonu, z którego otrzymałeś wiadomość SMS.