Pekao z ważnym apelem do klientów. Chodzi o aplikację

Bank Pekao S.A. wydał pilny komunikat dla wszystkich klientów. W nim ostrzega przed wyrafinowanym oszustwem.

Damian Jaroszewski (NeR1o)
6
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Pekao z ważnym apelem do klientów. Chodzi o aplikację

Nie jest żadną tajemnicą, że klienci wielu polskich banków często trafiają na celownik oszustów. Dlatego też instytucje finansowe często przypominają o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a także przestrzegają przed nowymi metodami naciągaczy. Właśnie w tej sprawie pilny komunikat wydał Bank Pekao S.A.

Dalsza część tekstu pod wideo

Bank Pekao ostrzega klientów

Bank Pekao S.A. ostrzega klientów przed nowym oszustwem. Do wielu osób zaczęły trafiać podejrzane SMS-y, w których cyberprzestępcy informują o wygaśnięciu aplikacji mobilnej PeoPay i możliwej blokadzie konta. W wiadomości znajduje się link, który prowadzi do fałszywej strony internetowej, której zadaniem jest wyłudzenie danych logowania klientów.

Jeśli podamy na niej swój login oraz hasło przestępcy uzyskają dostęp do naszego rachunku bankowego, a my stracimy pieniądze. 

- przestrzega Pekao.

Dlatego też Bank Pekao S.A. po raz kolejny przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, którymi należy się kierować, aby zminimalizować ryzyko utraty pieniędzy. Najważniejsze z nich to:

  • Aktualizuj aplikację PeoPay tylko za pośrednictwem oficjalnym sklepów z aplikacjami (Google Play i App Store).
  • Nie loguj się do bankowości mobilnej za pośrednictwem linków przesłanych w wiadomościach SMS i e-mail.
  • Nie podawaj pełnego hasła do bankowości mobilnej. W Pekao jest ono maskowane, więc należy podać tylko niektóre znaki.
  • W trakcie logowania korzystaj z uwierzytelniania dwuskładnikowego.
  • Nie potwierdzaj transakcji, które nie zostały przez Ciebie zlecone.
  • Jeśli masz wątpliwości co do otrzymanej wiadomości, to skontaktuj się z infolinią banku pod numerem +48 519 222 222.
  • Nie oddzwaniaj na numer telefonu, z którego otrzymałeś wiadomość SMS.