Klienci PKO BP dostają dziwne powiadomienie. Nie wolno ci tego zrobić
PKO BP wystosował pilne ostrzeżenie dla klientów. Oszuści wysyłają maile z zadziwiającym komunikatem. Kto się nabierze, może sporo stracić.

PKO BP znów znalazł się na celowniku internetowych przestępców, którzy rozsyłają maile podszywające się pod bank. Oszuści wysyłają „Powiadomienia o płatności przychodzącej”, w których nakłaniają do potwierdzenia swoich danych i otwarcia załącznika. Plik zawiera złośliwe oprogramowanie.
Prosimy w niego nie klikać, nie odpowiadać na wiadomość i natychmiast ją usunąć
– alarmuje bank PKO.



Bank wyjaśnia, że otwarcie załącznika może spowodować utratę danych, kontroli nad kontem bankowym lub komputerem czy smartfonem.
Jak widać z poniższego zrzutu ekranu, jako nadawca maila widnieje PKO Bank Polski S.A., jednak wiadomość wysyłana jest z obcej domeny, która nie ma nic wspólnego z PKO. Jednak mimo tego wielu klientów może się nabrać, tym bardziej że treść jest kusząca. Nadawcy sugerują, że na konto klienta przyjdzie płatność zaplanowana czekiem, ale trzeba potwierdzić swoje dane – w załączonym pliku. Bez tego przekazanie pieniędzy nie dojdzie do skutku, Sztuczka jest banalnie prosta, ale niestety często działa.
PKO BP przypomina:
- Zachowaj ostrożność i ograniczone zaufanie do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o skorzystanie z linku – nie reaguj na nie, nie klikaj w linki, nie ujawniaj swoich danych.
- Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!
- Sprawdzaj poprawność adresu strony w przeglądarce internetowej (poprawny adres to ipko.pl) oraz obrazka bezpieczeństwa.
- Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj dokładnie treść otrzymanego SMS-a, żeby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru konta odbiorcy, kwotę przelewu).
PKO BP prosi także, by w przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO klient skontaktował się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych).