PKO BP chwali się liczbami. Z tej usługi korzystają 2 mln klientów

PKO Bank Polski chwali się nowym wynikiem. Chodzi o kantor internetowy PKO. Z usługi korzystają już dwa miliony zarejestrowanych klientów, w tym większość w aplikacji mobilnej IKO.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
PKO BP chwali się liczbami. Z tej usługi korzystają 2 mln klientów

Bank PKO BP podał, że umowę na korzystanie z kantoru internetowego zawarł właśnie dwumilionowy klient. Użytkownicy kantoru wykonali w nim dotąd ponad 47 mln transakcji, z czego prawie 9 na 10, czyli 88 proc., w 2023 roku miało miejsce w aplikacji mobilnej IKO. Bank podał też, że najpopularniejszą walutą w ubiegłym roku było wyraźnie dominujące euro.

Dalsza część tekstu pod wideo

Kantor internetowy dla klientów indywidualnych PKO działa od początku 2018 roku w serwisie internetowym iPKO. Od lipca 2019 roku klienci mogą zawierać transakcje również w aplikacji mobilnej IKO. W ubiegłym roku ponad 61 proc. transakcji wykonali w kantorze Polacy, a prawie 39 proc. - obcokrajowcy.

Z 9 walut, które można wymienić w kantorze (EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK, SEK, CZK i HUF) zdecydowanie dominuje zakup i sprzedaż pary euro/złoty – to 70 proc. transakcji wykonanych w 2023 roku. Druga najpopularniejsza para to dolar/złoty (12 proc.), a trzecie miejsce na podium zajmują waluty skandynawskie (9 proc.).

Najwięcej transakcji w kantorze klienci realizują w miesiącach wakacyjnych (lipiec i sierpień) - obrót w tym czasie stanowił 16,9 proc. rocznego obrotu klientów w całym 2023 roku.

PKO podaje również, że w ubiegłym roku najchętniej korzystali mieszkańcy Mazowsza (8,48 proc. klientów), Śląska (7,36 proc.) i Wielkopolski (7,33 proc.), a najmniej jest mieszkańców województw: opolskiego (4,90 proc.), lubuskiego (4,88 proc.) i świętokrzyskiego (4,61 proc.).

Kantor dla klientów indywidualnych PKO jest dostępny w IKO i iPKO 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Umożliwia wymianę 9 walut. Można w nim m.in. śledzić wykresy walutowe online oraz korzystać z powiadomień/alertów SMS i push w momencie, gdy kurs waluty osiągnie wyznaczony przez klienta poziom. Klient zleci także automatyczną wymianę waluty, gdy jej kurs osiągnie wymaganą wartość oraz ustawi stałe zlecenie, dzięki czemu bank wymieni waluty we wskazanym dniu. 

Za realizację transakcji w kantorze nie ma dodatkowych opłat. Za zakup waluty można zapłacić BLIKIEM z konta w innym banku.