Play: nowa aplikacja „Bezpieczna Rodzina” będzie chronić dzieci i zapewni spokój rodzicom
Bezpieczeństwo dzieci korzystających z telefonów staje się coraz ważniejszym tematem. Po starcie nowej sieci Heroo Mobile, skierowanej do najmłodszych użytkowników i ich rodziców, swoją kontrpropozycję przedstawił Play i zaprezentował nową aplikację dla swojej usługi „Bezpieczna Rodzina”.

Play wprowadza nową wersję swojej aplikacji i usługi „Bezpieczna Rodzina”, dzięki której dorośli będą mieli dostęp nie tylko do informacji o lokalizacji dziecka, ale także do ustawień zapewniających bezpieczeństwo najmłodszych w sieci.



Jak podaje operator, z jego badań wynika, że aż 80 proc. dzieci używa smartfonów samodzielnie zarówno do nauki, pozostawania w kontakcie z bliskimi, jak i rozrywki. Taki sam odsetek rodziców odczuwa w związku z tym potrzebę ochrony swoich pociech przed niebezpieczeństwami, jakie kryje w sobie internet. Stąd też wziął się pomysł na nową aplikację Bezpieczna Rodzina.
Specjalistyczne oprogramowanie zostało przygotowane przez firmę Locon. Pierwszą wersję „Bezpiecznej Rodziny" Play przedstawił jeszcze w 2013 roku, teraz otrzymujemy jej najnowszą edycję.
Bezpieczna Rodzina w Play – co daje ta usługa?
Dzięki aplikacji rodzic widzi na mapie miejsce, w którym przebywa pociecha, wyznacza strefy bezpieczeństwa, a nawet dostaje powiadomienia za każdym razem, gdy są one opuszczane.
Funkcja Ochrony w Sieci umożliwia nie tylko ochronę najmłodszych przed nieodpowiednimi do ich wieku treściami, ale również wybór aplikacji, do których dziecko może mieć dostęp.
Dodatkowo ustawianie dziennych limitów czasu na korzystanie z telefonu i aplikacji zostało poszerzone o zdalne blokowanie telefonu dziecka wraz z personalizowaną wiadomością np.: pora spać. Komunikaty wyświetlane na telefonie dziecka są przedstawione w przyjazny sposób dzięki postaci smoka – jako bohatera aplikacji dla dzieci.
Opiekun może również sprawdzić jakie wideo na YouTube oglądało dziecko oraz jakie treści przeglądało w Internecie.
Ile to kosztuje?
Rodzice mogą wypróbować to rozwiązanie przez miesiąc za darmo. Nowa Bezpieczna Rodzina jest dostępna w dwóch wersjach: Premium, która pozwala objąć kompleksową ochroną aż 3 urządzenia dzieci w cenie 19,99 zł miesięcznie oraz Standard, która dedykowana jest dla 1 urządzenia z podstawowym zakresem funkcji w cenie 9,99 zł.
Jak aktywować usługę Bezpieczna Rodzina?
W wersji dla rodzica można to zrobić na kilka sposobów:
- pobrać aplikację bezpośrednio w sklepie Google Play lub AppStore
- wysłać SMS o treści START pod numer 241 dla opcji Standard lub 242 dla opcji Premium
- uruchomić ją z pomocą konsultanta w punkcie sprzedaży i obsługi klienta
- aktywować w aplikacji Play24
Po uruchomieniu usługi i dodaniu bliskiego do ochrony, rodzic musi zainstalować aplikację również na telefonie dziecka. Aplikacja przeprowadzi rodzica przez cały proces dodawania telefonu dziecka do ochrony. Wersja dla dziecka jest dostępna tylko w Google Play dla urządzeń z systemem Android.