Play podnosi ceny abonamentu. Zaczęło się

Play rozsyła do klientów informacje o zmianie wysokości abonamentu. Ceny idą w górę, choć nie są to kwoty zatrważające.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
99+
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Play podnosi ceny abonamentu. Zaczęło się

Zgodnie z wcześniejszym komunikatem, Play wprowadza podwyżkę cen w abonamencie. Do klientów fioletowego operatora (w tym także Virgin Mobile) trafiają e-maile, w których operator informuje o zmianie opłaty, tłumacząc się, z czego to wynika. Play przekonuje, że w ostatnich latach znacząco rozbudował sieć, poprawił zasięg, jakość sygnału i prędkość transmisji danych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Chcemy nadal rozwijać ofertę i zapewniać najwyższą jakość usług. Dlatego, w obliczu rosnących cen towarów i usług podjęliśmy decyzję o zmianie wysokości abonamentu

pisze Play.

Zmiany cen obejmują klientów, którzy mają umowy na czas nieokreślony i będą wprowadzane od 1 kwietnia 2025 roku. Najprawdopodobniej wejdą też w życie podczas zawierania nowych umów po tym terminie.

Play podnosi ceny abonamentu. Zaczęło się

Z jakimi podwyżkami trzeba się liczyć? Jak wyjaśnia Play, Główny Urząd Statystyczny 15 stycznia 2025 roku opublikował średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych (wskaźnik inflacji) za 2024 rok, który wyniósł 103,6, z czym wiąże się wzrost cen o 3,6%. Taki też wskaźnik przyjął Play, zwiększając odpowiednio abonament według wzoru:

kwota abonamentu x 103,6%. 

Podwyżka zależy od obecnego planu i comiesięcznej opłaty. W standardowej ofercie Play, w przypadku najtańszego planu S za 40 zł będzie to kwota 1,44 zł. Najdroższy plan L za 90 zł przyniesie podwyżkę w wysokości 3,24 zł. Play podkreśla, że nie zmienia pozostałych opłat, np. za połączenia, SMS-y, MMS-y czy transmisję danych.

Play wyjaśnia, że podwyżkę wprowadza na podstawie łączącej go z klientem umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Po przekształceniu się umowy na czas nieokreślony lub w razie zawarcia umowy na czas nieokreślony operator może jednostronnie zmienić jej warunki. Jest to możliwe w sytuacji, gdy dochodzi do średniorocznych podwyżek cen towarów i usług o co najmniej 3% zgodnie z komunikatem GUS. Operator może zmienić wysokość abonamentu i ceny innych usług wskazanych w umowie maksymalnie o wysokość tego wskaźnika.

W mejlach wysyłanych do klientów Play dodaje, że osoby, które nie akceptują zmiany kwoty abonamentu, mogą wypowiedzieć umowę do momentu wejścia zmiany w życie (obowiązuje okres wypowiedzenia). Wypowiedzenie nie będzie wiązało się z obowiązkiem zwrotu ulgi ani zapłatą odszkodowania.