[Aktualizacja2] Awaria w Plusie. Kliencie sieci nie mogą dzwonić ani wysyłać SMS-ów

Trwa ogólnopolska awaria w Plusie. Klienci tej sieci skarżą się, że nie mogą inicjować połączeń telefonicznych ani wysyłać lub odbierać wiadomości SMS. Operator pracuje nad usunięciem problemów.

Marian Szutiak (msnet)
40
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
[Aktualizacja2] Awaria w Plusie. Kliencie sieci nie mogą dzwonić ani wysyłać SMS-ów

Bydgoszcz brak połączeń wychodzących,jak również przychodzących, problem z wysłaniem smsa I mmsa, jak również z odpowiedzią. Do biura obsługi klienta, to w ogóle nie ma szans się połączyć, tylko sekretarka automatyczna gada, 30 min czekałem i nikt nie odebrał

Łomża. Brak wszystkiego. Telefon w Multimedia na zasięgu plus. To samo Premium Mobile.

PLUS Łomża nie moge wysyłać wiadomości i połączeń wykonywać nie mogę cos z zasięgiem nie mam pojęcia co się wyprawia

To wybrane komentarze z serwisu downdetector.pl (pisownia oryginalna), świadczące o tym, że mniej więcej od godziny 8:00 dzisiaj (6 listopada) trwa awaria w Plusie. Z opisów wynika, że użytkownicy tej sieci mają problemy z inicjowaniem i odbieraniem połączeń głosowych oraz odbieraniem i wysyłaniem wiadomości SMS. Nie u wszystkich jednak problemy są takie same. Na przykład w moim przypadku, w Szczecinie, na numerze firmowym w Plusie, nie działają tylko połączenia wychodzące. Połączenia przychodzące (z innej sieci) docierają, podobnie jest z wysyłaniem i odbieraniem SMS-ów (Plus -> Orange i Orange -> Plus).

Dalsza część tekstu pod wideo

Operator Plusa wie o awarii i intensywnie pracuje nad usunięciem problemów. Wynika tak z odpowiedzi Plusa na zgłoszenia o awarii na jego facebookowym profilu.

Witamy. Sytuacja jest nam znana. Technicy pracują nad przywróceniem pełnej sprawności sieci. Przepraszamy za utrudnienia.

Przebieg awarii, a właściwie zgłoszeń nieprawidłowości, można śledzić na stronie downdetector.pl/status/plus.

[Aktualizacja2] Awaria w Plusie. Kliencie sieci nie mogą dzwonić ani wysyłać SMS-ów

Aktualizacja:

Pytanie w sprawie awarii wysłaliśmy do biura prasowego Plusa. Oto odpowiedź, którą otrzymaliśmy od Arkadiusza Majewskiego z Działu Komunikacji Korporacyjnej operatora:

Mogą pojawiać się losowo i incydentalnie problemy z zestawieniem połączeń głosowych oraz SMS/MMS. Bez problemu działa za to cały czas transmisja danych i nie ma żadnych problemów w korzystaniu z Internetu. Nasze służby techniczne od razu wykryły usterkę i pracują nad jej usunięciem, co mamy nadzieję nastąpi jak najszybciej. Wszystkich naszych klientów przepraszamy za zaistniała sytuację.

Aktualizacja2:

Arkadiusz Majewski z Plusa poinformował nas, że usterka została naprawiona:

Usterka została naprawiona, jeszcze raz przepraszamy naszych klientów za zaistniałą sytuację.

[Aktualizacja2] Awaria w Plusie. Kliencie sieci nie mogą dzwonić ani wysyłać SMS-ów