[Aktualizacja2] Awaria w Plusie. Kliencie sieci nie mogą dzwonić ani wysyłać SMS-ów
Trwa ogólnopolska awaria w Plusie. Klienci tej sieci skarżą się, że nie mogą inicjować połączeń telefonicznych ani wysyłać lub odbierać wiadomości SMS. Operator pracuje nad usunięciem problemów.
![[Aktualizacja2] Awaria w Plusie. Kliencie sieci nie mogą dzwonić ani wysyłać SMS-ów](https://telepolis.pl//images/2020/11/plus-awaria-polaczenia-telefoniczne-sms.jpg)
Bydgoszcz brak połączeń wychodzących,jak również przychodzących, problem z wysłaniem smsa I mmsa, jak również z odpowiedzią. Do biura obsługi klienta, to w ogóle nie ma szans się połączyć, tylko sekretarka automatyczna gada, 30 min czekałem i nikt nie odebrał
Łomża. Brak wszystkiego. Telefon w Multimedia na zasięgu plus. To samo Premium Mobile.
PLUS Łomża nie moge wysyłać wiadomości i połączeń wykonywać nie mogę cos z zasięgiem nie mam pojęcia co się wyprawia
To wybrane komentarze z serwisu downdetector.pl (pisownia oryginalna), świadczące o tym, że mniej więcej od godziny 8:00 dzisiaj (6 listopada) trwa awaria w Plusie. Z opisów wynika, że użytkownicy tej sieci mają problemy z inicjowaniem i odbieraniem połączeń głosowych oraz odbieraniem i wysyłaniem wiadomości SMS. Nie u wszystkich jednak problemy są takie same. Na przykład w moim przypadku, w Szczecinie, na numerze firmowym w Plusie, nie działają tylko połączenia wychodzące. Połączenia przychodzące (z innej sieci) docierają, podobnie jest z wysyłaniem i odbieraniem SMS-ów (Plus -> Orange i Orange -> Plus).
Operator Plusa wie o awarii i intensywnie pracuje nad usunięciem problemów. Wynika tak z odpowiedzi Plusa na zgłoszenia o awarii na jego facebookowym profilu.



Witamy. Sytuacja jest nam znana. Technicy pracują nad przywróceniem pełnej sprawności sieci. Przepraszamy za utrudnienia.
Przebieg awarii, a właściwie zgłoszeń nieprawidłowości, można śledzić na stronie downdetector.pl/status/plus.
Zobacz: Cud internetu w Plusie na kartę: 120 GB za 15 zł na święta
Zobacz: Plus na święta: 5G w cenie abonamentu przez całą umowę
Aktualizacja:
Pytanie w sprawie awarii wysłaliśmy do biura prasowego Plusa. Oto odpowiedź, którą otrzymaliśmy od Arkadiusza Majewskiego z Działu Komunikacji Korporacyjnej operatora:
Mogą pojawiać się losowo i incydentalnie problemy z zestawieniem połączeń głosowych oraz SMS/MMS. Bez problemu działa za to cały czas transmisja danych i nie ma żadnych problemów w korzystaniu z Internetu. Nasze służby techniczne od razu wykryły usterkę i pracują nad jej usunięciem, co mamy nadzieję nastąpi jak najszybciej. Wszystkich naszych klientów przepraszamy za zaistniała sytuację.
Aktualizacja2:
Arkadiusz Majewski z Plusa poinformował nas, że usterka została naprawiona:
Usterka została naprawiona, jeszcze raz przepraszamy naszych klientów za zaistniałą sytuację.