Plus zapowiada zmiany w regulaminach oraz w umowach o świadczenie usług telekomunikacyjnych
21 grudnia 2021 roku zaczną obowiązywać zmiany w regulaminach świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci Plus. Nowe zapisy trafią również do umów z abonamentami.

Operator sieci Plus ogłosił zmiany w regulaminach świadczenia usług telekomunikacyjnych, które zaczną obowiązywać 21 grudnia tego roku. Zakres zmian obejmie:
- narzędzia umożliwiające konsumentom monitorowanie wykorzystania usług świadczonych w sieci ruchomej, które są rozliczane w oparciu o czas albo ilość wykorzystanych danych lub jednostek taryfikacyjnych oraz sposobów ich informowania o wykorzystaniu limitu zużycia takich usług,
- prawo abonenta będącego stroną umowy z dostawcą usługi dostępu do Internetu w przypadku zmiany dostawcy tej usługi, do zachowania ciągłości świadczenia tej usługi, chyba że nie jest to technicznie wykonalne oraz związanego z nim uprawnienia abonenta do odszkodowania, jeśli nie doszło do zmiany dostawcy usługi dostępu do Internetu z przyczyn leżących po stronie Polkomtel sp. z o.o. oraz sposobu ustalania jego wysokości,
- okres, w którym abonent zachowuje prawo do przeniesienia przydzielonego numeru po rozwiązaniu umowy.
Zmienione regulaminy z zaznaczonymi nowymi zapisami są dostępne pod tym adresem.



Zmiany obejmą również umowy z abonentami
Z dniem 21 grudnia 2020 roku zmianie ulegną również zawarte z abonentami Plusa umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, aneksy do takich umów, a także umowy cesji umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych (zarówno w ofertach abonamentowych, jak i w ofertach mix), w zakresie:
- okresu wypowiedzenia umowy zawartej na czas oznaczony, która uległa automatycznemu przedłużeniu na czas nieoznaczony po okresie jej obowiązywania oraz kosztów ponoszonych przez abonenta w tym okresie wypowiedzenia,
- rozwiązania, odstąpienia albo wypowiedzenia umowy w formie dokumentowej oraz potwierdzenia abonentowi przyjęcia oświadczenia o wypowiedzeniu złożonego w formie dokumentowej.
Dla umów zawartych w ofertach abonamentowych:
- w zakresie okresu wypowiedzenia umowy zawartej na czas oznaczony, która uległa automatycznemu przedłużeniu na czas nieoznaczony po okresie jej obowiązywania oraz kosztów ponoszonych przez abonenta w tym okresie wypowiedzenia oraz w zakresie potwierdzenia abonentowi przyjęcia oświadczenia o wypowiedzeniu złożonego w formie dokumentowej – dotychczasowe postanowienia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, aneksu do umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz umowy cesji umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych otrzymają treść (zmiany pogrubiono):
Abonent może rozwiązać Umowę za wypowiedzeniem. Okres wypowiedzenia wynosi 30 dni i liczony jest od pierwszego dnia Okresu rozliczeniowego następującego po Okresie rozliczeniowym, w którym złożono wypowiedzenie. W przypadku gdy Umowa zawarta na czas oznaczony uległa automatycznemu przedłużeniu na czas nieoznaczony po okresie jej obowiązywania, Abonentowi przysługuje prawo do jej wypowiedzenia w każdym czasie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, a w tym okresie wypowiedzenia Abonent ponosi jedynie koszty świadczenia Usług objętych Umową. Za dzień złożenia wypowiedzenia przez Abonenta przyjmuje się dzień złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu w Punkcie sprzedaży (obsługi) lub nadania przesyłki zawierającej wypowiedzenie do Działu Obsługi Klienta. W przypadku złożenia przez Abonenta wypowiedzenia w formie dokumentowej, POLKOMTEL potwierdza Abonentowi na trwałym nośniku przyjęcie i dzień otrzymania oświadczenia o wypowiedzeniu oraz dzień rozwiązania Umowy w terminie 14 dni od dnia jego złożenia. POLKOMTEL może rozwiązać Umowę na czas nieoznaczony za pisemnym wypowiedzeniem. Okres wypowiedzenia wynosi 30 dni i liczony jest od pierwszego dnia Okresu rozliczeniowego następującego po Okresie rozliczeniowym, w którym złożono wypowiedzenie. Umowa ulega rozwiązaniu z upływem okresu wypowiedzenia.”
- w zakresie rozwiązania, odstąpienia albo wypowiedzenia umowy w formie dokumentowej – do umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, do aneksu do umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz do umowy cesji umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych dodane zostanie postanowienie o treści:
„POLKOMTEL umożliwia Abonentowi rozwiązanie Umowy, jak również odstąpienie od niej albo jej wypowiedzenie w formie dokumentowej. Złożenie stosownego oświadczenia Abonenta w takim przypadku jest możliwe poprzez wysłanie dokumentu obejmującego treść tego oświadczenia pocztą elektroniczną na adres e-mail Działu Obsługi Klienta lub na inne adresy e-mail wskazane w Umowie dedykowane do złożenia stosownego oświadczenia, w sposób umożliwiający zapoznanie się z jego treścią i ustalenie osoby składającej to oświadczenie.”
Dla umów zawartych w ofertach mix:
- w zakresie okresu wypowiedzenia umowy zawartej na czas oznaczony, która uległa automatycznemu przedłużeniu na czas nieoznaczony po okresie jej obowiązywania oraz kosztów ponoszonych przez abonenta w tym okresie wypowiedzenia oraz w zakresie potwierdzenia abonentowi przyjęcia oświadczenia o wypowiedzeniu złożonego w formie dokumentowej – dotychczasowe postanowienia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych i aneksu do umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych otrzymają treść:
„Abonent Mix może rozwiązać Umowę za wypowiedzeniem. Okres wypowiedzenia wynosi 30 dni i liczony jest od dnia, w którym oświadczenie o wypowiedzeniu zostało złożone. W przypadku gdy Umowa zawarta na czas oznaczony uległa automatycznemu przedłużeniu na czas nieoznaczony po okresie jej obowiązywania, Abonentowi Mix przysługuje prawo do jej wypowiedzenia w każdym czasie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, a w tym okresie wypowiedzenia Abonent Mix ponosi jedynie koszty świadczenia Usług objętych Umową. Za dzień złożenia wypowiedzenia przyjmuje się dzień złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu w Punkcie sprzedaży (obsługi) lub nadania przesyłki zawierającej wypowiedzenie do Działu Obsługi Klienta. W przypadku złożenia przez Abonenta Mix wypowiedzenia w formie dokumentowej, POLKOMTEL potwierdza Abonentowi Mix na trwałym nośniku przyjęcie i dzień otrzymania oświadczenia o wypowiedzeniu oraz dzień rozwiązania Umowy w terminie 14 dni od dnia jego złożenia. POLKOMTEL może rozwiązać Umowę na czas nieoznaczony za pisemnym wypowiedzeniem. Okres wypowiedzenia wynosi 30 dni i liczony jest od pierwszego dnia Okresu rozliczeniowego następującego po Okresie rozliczeniowym, w którym złożono wypowiedzenie. Umowa ulega rozwiązaniu z upływem okresu wypowiedzenia.”
- w zakresie rozwiązania, odstąpienia albo wypowiedzenia umowy w formie dokumentowej – do umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz do aneksu do umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych dodaje się postanowienie o treści:
„POLKOMTEL umożliwia Abonentowi Mix rozwiązanie Umowy, jak również odstąpienie od niej albo jej wypowiedzenie w formie dokumentowej. Złożenie stosownego oświadczenia Abonenta Mix w takim przypadku jest możliwe poprzez wysłanie dokumentu obejmującego treść tego oświadczenia pocztą elektroniczną na adres e-mail Działu Obsługi Klienta lub na inne adresy e-mail wskazane w Umowie dedykowane do złożenia stosownego oświadczenia, w sposób umożliwiający zapoznanie się z jego treścią i ustalenie osoby składającej to oświadczenie.”
Jak informuje spółka Polkomtel (operator sieci Plus), zmiany wynikają z ustawy z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenieniem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz. U. 2020 poz. 875), zmieniającej między innymi ustawę z dnia 16 lipca 2004 r.- Prawo telekomunikacyjne.
W związku z wprowadzanymi zmianami, abonenci Plusa nie muszą podejmować żadnych dodatkowych działań. Jednocześnie Plus informuje, że w przypadku braku akceptacji powyższych zmian abonentom przysługuje prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Oświadczenie o wypowiedzeniu powinno zostać złożone do 21 grudnia 2020 roku.
Ponieważ zmiany wynikają bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, tj. wyżej wymienionej ustawy z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenieniem się wirusa SARS-CoV-2, w przypadku skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy przed upływem czasu oznaczonego, na jaki umowa została zawarta, POLKOMTEL sp. z o.o. będzie uprawniona do dochodzenia od Państwa kary umownej/zwrotu przyznanej ulgi, o ile zostały przewidziane w umowie, w wysokości i na zasadach wskazanych w tej umowie.
– czytamy w komunikacie