Polsat Box ma awarię? Nie, to wina opadów i złego zamontowania anteny

W serwisie Downdetector.pl jest coraz więcej zgłoszeń przy Cyfrowym Polsacie (obecnie to Polsat Box). Jak jednak twierdzą konsultanci operatora, to nie awaria tylko źle zamontowana antena satelitarna w połączeniu z opadami śniegu lub deszczu.

Marian Szutiak (msnet)
25
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Polsat Box ma awarię? Nie, to wina opadów i złego zamontowania anteny

Już od kilku godzin systematycznie rośnie liczba zgłoszeń dotyczących Cyfrowego Polsatu (obecnie Polsat Box) w serwisie Downdetector.pl. Zgłoszenia pochodzą z różnych miejsc w Polsce, widocznych na poniższej mapie.

Dalsza część tekstu pod wideo
Polsat Box ma awarię? Nie, to wina opadów i złego zamontowania anteny

 A tak wygląda wykres liczby zgłoszeń z godziny 19:45:

Polsat Box ma awarię? Nie, to wina opadów i złego zamontowania anteny

Zgłoszenia zgłoszeniami, ale na oficjalnym profilu Polsat Box na Facebooku możemy przeczytać, że żadnej awarii nie ma, a to, że ktoś nie może oglądać telewizji podczas złej pogody wynika z nieprawidłowego zamontowania anteny satelitarnej.

Witamy, nie ma zgłoszenia awarii. Jeśli podczas gorszych warunków pogodowych sygnał zanika, oznacza to, że Twoja antena jest zamontowana niestabilnie oraz nieprecyzyjnie. Rekomendowane procentowe wskazanie powinno zawierać 65%.

– odpowiedział konsultant Polsat Box na jedno ze zgłoszeń na Facebooku

Przedstawiciel operatora poleca też zajrzeć do instrukcji montażu zestawu satelitarnego i zamontować antenę zgodnie z zamieszczonymi tam zaleceniami.

W celu prawidłowej konfiguracji zalecamy korzystanie z miernika, który ułatwi ustawianie czaszy. Prosimy, sprawdź również, czy przewód koncentryczny nie uległ uszkodzeniu (przerwanie izolacji, żyły lub oplotu) oraz czy na konwerterze nie ma pęknięć, które mogą umożliwić przenikanie wilgoci, a w najgorszym przypadku uszkodzić go. Wówczas należy dokonać jego wymiany.

– dodał konsultant