Apple, Amazon, Microsoft, Google i Samsung - to piątka najcenniejszych marek 2020 roku według najnowszego raportu Best Global Brands, przygotowanego przez Interbrand. procentowo w pierwszej setce najwięcej zyskały marki Amazon (+60%), Microsoft (+53%) i Spotify (+52%).
Apple po raz kolejny jest najcenniejszą marką świata - wynika z raportu Best Global Brands 2020, przygotowanego przez Interbrand. Jej wartość to 322,999 mld dolarów, czyli o 38% więcej niż w 2019 roku. Najwięcej zyskał jednak Amazon, zajmujący teraz drugie miejsce. Wartość marki Bezosa wzrosła o 60% rok do roku, osiągając 200,667 mld dolarów i prześcigając markę Google (165,44 mld dolarów, -1% rok do roku). Google'a przeskoczyła również marka Microsoft, warta obecnie 166,01 mld dolarów, o 53% więcej niż przed rokiem. Google jest na czwartym miejscu, a pierwszą piątkę zamyka Samsung. Wartość koreańskiej marki wynosi 62,289 mld dolarów (+2% w ujęciu rocznym).
Zobacz: Facebook namawia władze USA do ataku na Apple'a
Zobacz: Huawei Mate 40 Pro – wiemy już wszystko, Amazon puścił farbę
Poniżej przedstawiamy dziesięć innych wybranych marek, wypatrzonych na liście 100 najcenniejszych w 2020 roku:
Więcej szczegółów można znaleźć w raporcie Best Global Brands 2020 (w języku angielskim).
Zdjęcie nagłówkowe: Arne Müseler / arne-mueseler.com / CC-BY-SA-3.0 / creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/deed.pl
Zobacz: Samsung Galaxy Z Fold2 5G - składany telefon bez kompromisów
Zobacz: Nokia 8.3 5G – Android w tajnej służbie Jej Królewskiej Mości
Źródło zdjęć: Shutterstock - SnapASkyline
Źródło tekstu: Interbrand